به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سالجاری افزود: در بازدیدهای انجام شده از روستاهای استان زنجان روستائیان از سختگیری های بانکها درباره پرداخت تسهیلات ناراضی بودند.
وی تاکید کرد: بنیاد مسکن پرونده هایی را که برای پرداخت تسهیلات به بانک ها معرفی و هر تلاشی که می کنند این مهم محقق نمی شود چرا که تعدادی از آنها سه ضامن کارمند ندارند.
وی تاکید کرد: انتظار می رود که حداقل بانک ها به مصوبات دولت عمل کنند و باید تکلیف سختگیری در خصوص ضامن روشن شود.
استاندار زنجان گفت: باید جدول میزان خسارت سیل به استان دقیق توسط مدیران کل و فرمانداران تا فردا/19 فروردین/ تکمیل و اعلام شود.
حقیقی اضافه کرد: در کنار این جدول بند ملاحظات نیز گنجانده شده تا خسارت بخش خصوصی که برای ارائه خدمات متحمل شده اند از بخش بحران جبران شود.
وی به ساخت و سازهای انجام شده در معرض سیل اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی که به این مهم پرداخت می شود نباید دوباره در همین مکان خطر خیز ساخت و ساز انجام شود تا توسعه روستاها را نیز شاهد باشیم.
استاندار زنجان از فعال شدن موکب های ستاد اربعین در مناطق سیل زده خبرداد و گفت: مسئولیت تغذیه ای و ارائه خدمات برای بخشی از مناطق جغرافیایی در استان خوزستان به زنجان محول شده که مسئولان باید از ظرفیت های خیرین، بخش خصوصی و مردمی برای کمک به این موکب ها استفاده کنند.
حقیقی تاکید کرد: از فعالیت های انفرادی و جزیره ای درباره کمک به این موکب ها در استان خودداری و مسئولیت بین فرمانداران تقسیم بندی شود.
وی از کمک های نقدی هفت میلیارد و 20 میلیون ریالی به سیل زدگان خبرداد و اضافه کرد: علاوه بر این نیز کمک های غیر نقدی به ارزش بیش از چهار میلیارد و 600 میلیون ریال، اعزام 85 تیم تخصصی و 31 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به این مناطق انجام شد.
معاون عمرانی استاندار زنجان در ادامه به مصوبات هیات وزیران در 11 فروردین امسال اشاره کرد و گفت: این مهم برای استان های گلستان و مازندارن بود و هنوز سیل در دیگر استانها اتفاق نیفتاده بود.
مهرداد سلطانی افزود: برای استان زنجان بخشی کمک های بلاعوض دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی و بخشی نیز مکلف کردن بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات از طریق بنیاد مسکن است.
وی به کمک های بلاعوض اشاره کرد و ادامه داد: یکهزار فقره برای همین مقدار واحد مسکونی شهری تا مبلغ 120 میلیون ریال، برای 2 هزار و 500 واحد روستایی به هر واحد 100 میلیون ریال است.
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: کمک های بلاعوض برای تعمیر 12 هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی با کاربری تجاری با 50 میلیون ریال به هر واحد است.
سلطانی اضافه کرد: هزینه های پشتیبانی، خدماتی مدیریتی و آواربرداری و کمک بلاعوض برای خرید لوازم معیشتی برای 12 هزار و 785 مورد با مبلغ 50 میلیون ریال برای هرکدام است.
وی تاکید کرد: به جز این موارد بانک های عامل مکلف شده اند با معرفی بنیاد مسکن به صورت زنجیره ای و بدون لحاظ بدهی از گذشته و چک معوقه از قبل به واحدهای خسارت دیده از سیل و بارندگی تسهیلاتی را برای احداث واحدهای روستایی شهری و روستایی پرداخت کنند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.