استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان، استان معین مازندان در هنگام بروز بحران معرفی شده است، از ارسال محموله کمک‌های امدادی استان زنجان به استان‌های سیل زده شمال کشورخبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، فتح الله حقیقی با اشاره به ارسال کمک‌های امدادی به سیل‌زدگان شمال کشور اظهار کرد: روند ارسال کمک‌های متعدد از سوی مردم و دستگاه‌های امدادی استان زنجان به نقاط آسیب دیده سراسر کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

استاندار زنجان افزود: از نخستین ساعات اعلام وضعیت بحران در کشور، جلسات هماهنگی مدیریت بحران استان تشکیل و بازدیدها از مناطق حادثه خیز و حاشیه سدهای استان زنجان انجام شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آمادگی کامل تمامی اعضای ستاد بحران استان و ابلاغ ممنوعیت خروج مدیران تا عادی شدن شرایط از استان، از سوی دستگاه‌های امدادی، جهادی، بسیج و گروه‌های مردمی نیز اقدامات لازم برای جمع‌آوری و اعزام کمک‌های لازم به مردم مناطق سیل‌زده آغاز شده و در حال انجام است.

استاندار زنجان ادامه داد: یک هزار و 600 بسته اقلام اساسی با دو دستگاه خودروی سنگین یونیماک در قالب دو محموله از استان زنجان برای امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شد و

در صورت نیاز امکان اعزام تیم‌های بهداشتی شامل بهداشت محیط، مبارزه با بیماریهای واگیر، مبارزه با بیماریهای غیرواگیر و بهداشت روان و ماسک n95 به دانشگاه گلستان وجود دارد.

وی گفت: استان زنجان بعنوان استان معین مازندران در مواقع بروز بحران انتخاب شده است.

حقیقی افزود: کمک‌های لازم به مردم منطقه تامین و در حال ارسال می باشد و تا کنون یک هزار تخته پتو، 30 هزار قرص نان، چراغ برقی، کنسرو، مواد خوراکی، پوشاک و بیل و کلنگ به استان مازندران ارسال می شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: تا عادی شدن شرایط ارسال کمک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بخشی از کمک‌های مردمی ارسال شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مردم مناطق سیل‌زده عبارتست از: ارسال انواع بیسکویت به ارزش بیش از ۸۰ میلیون تومان تاکنون و ارسال پوشاک بچه و لوازم بهداشتی و نیز همه واحدهای صنعتی برای پذیرایی از مهمانان در راه مانده در همه راه‌های مواصلاتی استان اعلام آمادگی کامل کرده‌اند.

حقیقی تصریح کرد: 20 غواص زنجانی نیز برای حضور در منطقه و کمک به هموطنان سیل‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت اعلام نیاز از سوی استان‌های مذکور این غواصان نیز اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.