مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان، گفت: در پارک علم و فناوری استان زنجان بالغ بر622 نفر در پارک علم و فناوری و118 نفردر ساختار مرکز رشد شغل ایجاد شده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، داود مرادخانی در نشست خبری بر اهمیت تبدیل تولیدات علمی به فعالیت های عملی تأکید کرد و حلقه بعد از دانشگاه، برای راه‌اندازی کسب و کار و گردش اقتصادی را پارک های علم و فناوری دانست. 

مرادخانی درباره با میزان فعالیت اقتصادی این پارک‌ها در استان گفت: استان زنجان توانست یکی از 5 طرح برتر از میان1000طرح برتر در کشورشود که وام  بلا عوض 250میلیون تومانی به آن تعلق گرفت. 

وی با اشاره به مبادلات 40 میلیارد تومانی شرکتهای پارک علم فناوری استان و مبادلات ارزی 3 میلیون دلاری در طول یکسال، میانگین هزینه ایجاد شغل در پارک علمی را 60 میلیون تومان عنوان کرد که این هزینه در صنعت 2 میلیارد تومان است.

این مسئول در استان زنجان، در مورد شایعات مطرح شده در مورد اختلاف با پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پایه،با اشاره به ردیف بودجه مجزای پارک دانشگاه ها که توسط وزارات علوم تأمین می شود، هرگونه اختلاف در این مورد را رد کرد  و گفت: خدمات مشابه موازی کاری نیست. بلکه به معنای حمایت بیشتر و گسترده‌تر است و افتخار می‌کنیم به افزایش پارک‌های علم و فناوری در استان، چراکه وظیفه همه ما ارائه خدمت به متقاضیان و صاحبان ایده است. 

به گفته وی ، پارک علم و فناوری استان زنجان در طول فعالیت یکساله، پارک علمی است موفق شده با80 شرکت همکاری کند که در مقایسه با سایر استان ها بالاترین نرخ رشد و ارائه خدمات را داشته است.

مرداخانی مهم ترین وظیفه پارک راتبدیل ایده های کارافرین به محصول و تولید ثروت و سرمایه از روش راه اندازی کسب و کار عنوان کرد و از راه اندازی صندوق استانی ارزش آفرین با کمک پارک علم و فناوری استان و تشکیل کارگروه اقتصاد دانش بنیان در شورای اقتصاد مقاومتی استان توسط این پارک خبرداد.

مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان در پایان این جلسه ضمن اشاره به عدم شناخت و اطلاع مردم از وجود این مجموعه، اطلاع رسانی از نحوه فعالیت و حمایت از ذینفعان را از وظایف این پارک و اصحاب رسانه را مسئول اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.