به گزارش ایرنا، فتح‌الله حقیقی ظهر شنبه در دوازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: باید نظارت مستمر و جدی به عملکرد معادنی که واگذار شده‌اند صورت پذیرد و در این رابطه، شخصا بازدید کرده و تصمیم می‌گیرم.
وی خاطرنشان کرد: تخریب بیش از حد محیط زیست و منابع طبیعی سبب تخریب روستاهای اطراف معادن در هنگام بارش باران می‌شود.
حقیقی تاکید کرد: از این به بعد هر مجوزی که به هر نحوی به معادن داده می‌شود باید مستندات لازم نسبت به دستگاه‌هایی که ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با محیط زیست دارند ارائه شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه هیچکس اجازه تخریب محیط زیست را ندارد، تصریح کرد: فرمانداری‌ها نیز ملزم به ارسال کارشناس جهت کسب مستندات هستند و در صورت تخریب محیط زیست، طرح‌های مختلف آبخیزداری و آبخوانداری ثمری نخواهند داشت.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه به دنبال مشارکت مردم در برنامه جامع سلامت استان هستیم، گفت: باید رویکرد این برنامه نیز به سمت مشارکت مردم بوده و از ظرفیت دهیاران، شوراهای اسلامی و تشکل‌های مردمی استفاده شود.
حقیقی خاطرنشان کرد: سند امنیت غذایی نیز در درون برنامه جامع سلامت گنجانده شده در حالی که سند امنیت غذایی متفاوت از برنامه جامع سلامت بوده و شرح وظایف کمیته‌های مربوط به هریک از دستگاه‌ها نیز در این 2 سند، متفاوت است.
وی افزود: باید وظایف هر یک از کمیته‌ها در سند امنیت غذایی و برنامه جامع سلامت، تدوین شده و در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به تصویب برسد.
حقیقی با تاکید بر اینکه بهداشت، درمان و سلامت، موضوع مهمی است که برنامه آن باید عملیاتی شود، تصریح کرد: باید چگونگی مشارکت مردم در برنامه سلامت، مشخص شود و این برنامه، برش شهرستانی داشته باشد زیرا شرایط هریک از شهرستان‌ها متفاوت است.
استاندار زنجان گفت: در خصوص سند توسعه روستایی نیز کیفیت و عملیاتی بودن محتوای سند بسیار مهم‌تر از کمیت آن است.
این مسئول با اشاره به اینکه یکی از اشکالات این سند، ماندگار شدن در راهبردها است، خاطرنشان کرد: باید راهکار لازم برای عملیاتی شدن راهبردها ارائه و بومی‌سازی شود زیرا راهکار، قابل اجرا بودن و یا نبودن سند را تعیین می‌کند.
وی افزود: اشتغال مرتبط با تحصیلات جوانان روستایی، بومگردی و اوقات فراغت از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در سند روستایی مورد توجه قرار گیرد که در صورت عملیاتی شدن، ارزشمند خواهد بود.
حقیقی تصریح کرد: نتیجه نهایی سند توسعه روستایی باید اینگونه باشد که در کنار تبیین واقعیت‌ها، قابلیت اجرا با واقعیت‌های موجود را نیز داشته باشد و تعاملات دستگاه‌های مختلف هم در آن مشخص شود.
استاندار زنجان با تاکید بر چابک‌سازی نحوه استعلام از پنجره واحد، گفت: باید به استعلام از پنجره واحد توجه ویژه‌ای شود و برای این منظور، پاسخگویی با تنظیم دستورالعمل مشخصی صورت پذیرد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.