حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه از انتهای فردا شب از استان خارج می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به کاهش دمای هوای استان از شنبه آینده اظهار داشت: امشب و فردا کاهش دمای محسوسی را شاهد نخواهیم بود، اما وزش باد همچنان تا صبح شنبه وجود خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: امشب نیز هوا کمی تا قسمتی ابری خواهد بود و در صورت بارش باران یا برف در برخی مناطق استان به صورت پراکنده و رگباری خواهد بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان اضافه کرد: البته بارش برف بیشتر در ارتفاعات بوده و لذا در برخی ارتفاعات بارش برف و کولاک محدودیت هایی در تردد وسایط نقلیه ایجاد کرده و موجب لغزندگی جاده ها شده بود.
سلطانی گفت: سرعت باد تا 70 کیلومتر در 48 ساعت گذشته رسیده است و شهرهای گرماب و ماهنشان از جمله مکان هایی بود که باد با این سرعت آنجا را درنوردید.
قبل از این اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرده بود که در 48 ساعت آینده باد شدید از 50 تا 80 کیلومتر خواهد وزید.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: به علت برودت هوا در روز شنبه پیش بینی می شود مه صبحگاهی در برخی شهرها و جاده های مواصلاتی استان وجود داشته باشد و تا متعادل تر شده هوا این وضعیت ادامه پیدا کند.
سلطانی افزود: دمای هوای قیدار در 24 ساعت گذشته با یک درجه به عنوان سردترین و همچنین آببر با 16 درجه گرمترین شهر استان زنجان ثبت شده است.
به گزارش ایرنا هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
به علت وزش باد شهروندان لوازمی که در ارتفاع و محیط روباز قرار داده و امکان خطر وجود دارد را در محیط امن قرار داده تا از وقوع هرگونه حادثه جانی و مالی جلوگیری شود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.