به گزارش ایرنا، دکتر خدیجه ابرهیم خانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: طبق برنامه ریزی ها مقرر شد سازمان بیمه سلامت با همکاری سازمان تامین اجتماعی بانک اطلاعاتی بیمه شدگان خود را در اختیار هم قرار دهند تا از ایجاد همپوشانی های جدید جلوگیری و حتی موارد قبلی نیز احصا شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس رفع همپوشانی ها جزو تکالیف قانونی اعلام و طبق بند 'چ' ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد، پایگاه بر خط بیمه شدگان درمانی کشور طی سال اول آن در سازمان بیمه سلامت تشکیل و از ابتدای سال دوم نیز نحوه دریافت خدمت به بیمه شده بصورت واحد و یکسان طراحی و اجرایی شود.
این مسئول ادامه داد: بر این مبنا بیمه شدگان دستگاه ها، نهادها باید اطلاعات بیمه شدگان به روز شده خود را به پایگاه اطلاعاتی برخط ارسال کنند و در این میان چهار ارگان بیمه گر پایه، کمیته امداد، نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و بیمه سلامت نیز ملزم به انجام این کار شدند.
وی اضافه کرد: تکلیفی که بر تمامی ارگانهای بیمه گر گذاشته شده این است که با مهیا کردن ابزارهای لازم نسخه نویسی الکترونیکی را باید 6ماهه اول سال جاری اجرا می کردند که این کار به زمان احتیاج داشت.
ابراهیم خانی افزود: این در حالی است این اقدام در سازمان تامین اجتماعی انجام شد و در سازمان بیمه سلامت نیز آزمایشی در استان کرمان مورد توجه قرار گرفت.
وی یادآوری کرد: بنابراین از بهمن امسال نیز طبق ابلاغ سازمان بیمه سلامت تمامی استان های کشور ملزم شدند که یکی از شهرستان های خود را برای نسخه نویسی الکترونیکی انتخاب کنند.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بر این مبنا، در این استان نیز شهرستان خرمدره برای این کار در نظر گرفته شد طی جلسه ای از رووسای تمامی موسسات ، مراکز درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاه و داروخانه ها خواسته شد تا با فراهم شدن زیر ساخت ها سامانه نسخه نویسی الکترونیکی مستقر شود.
این مسئول ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی ها تا پزشکان و گروههای هدف تا 20 اسفند سال جاری ملزم شده اند تا با مهیا کردن زیر ساخت های لازم و به محض اینکه اعلام امادگی اجرای ان بصورت رسمی آغاز شود.
وی خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن این طرح رسیدگی به اسناد از حالت فیزیکی خارج شده و پرداختی ها بصورت الکترونیکی و ان لاین خواهد بود .
به گفته ابراهیم خانی ، 90 درصد پرداختی ها این سازمان به مراکز طرف قرارداد از قبیل داروخانه ها انجام می شود و تحقق این مهم بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی را به مراتب کاهش خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: استقرار دولت الکترونیک از جمله برنامه های دولت محسوب می شود و در همین راستا علاوه بر نسخه نویسی الکترونیکی نظام ارجاع الکترونیک در روستاها نیز در حال اجراست.
این مسئول به این نکته نیز اشاره کرد که با رفع همپوشانی های انجام گرفته شمار بیمه شدگان این از 620 هزار به 530 هزار نفر کاهش یافته است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.