هدایت صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: ظرفیت بالقوه بالای زکات این استان، به‌ویژه در بخش زکات واجب، تحقق 118 درصدی برنامه هدف‌گذاری شده در این حوزه طی 11 ماهه امسال را به دنبال داشته است.
وی اظهار داشت: باوجود فعالیت‌های مناسب و اثربخش در توسعه پرداخت این فریضه الهی، رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند کار تیمی و جهادی، هم‌افزایی و حرکت با برنامه و تبدیل نگاه‌های جزیره‌ای به فعالیت‌های زنجیره‌ای و اثربخش در حوزه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات است.
این مسئول ادامه داد: تنها نهاد متولی جمع‌آوری زکات در جامعه بر اساس اذن ولی‌فقیه و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی کمیته امداد بوده و باید همه برای دستیابی به اهداف شورای زکات و توسعه ادای این فریضه الهی خود را متعهد و ملزم به اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های این شورا با محوریت ائمه جمعه بدانند.
وی اضافه کرد: گفتمان سازی، فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن پرداخت زکات نیازمند عزم و همت همگانی در جامعه است و اگر کار به‌صورت دقیق و هدفمند انجام شود می‌تواند نقش بالایی در کم کردن فاصله طبقاتی، از بین بردن فقر و محرومیت به‌ویژه در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشد.
این مسئول ادامه داد: بر اساس آموزه‌های فقهی و دینی اولویت هزینه کرد زکات برای فقرا و نیازمندان است و یکپارچگی و انسجام در چارچوب برنامه‌های نظام لازمه رسیدگی هدفمند به نیازمندان جامعه، با نگاه توانمندسازی آن‌ها بوده و هر نهاد و تشکلی باید نقش خود را در این بخش به‌درستی ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: میزان زکات جمع‌آوری‌شده این استان طی سال گذشته 95 میلیارد ریال بود و با فعالیت اثربخش در این حوزه و همراهی مسولان، مودیان و مبلغان استان رتبه پنجم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون، 28 هزار 318 خانوار با جمعیت 54 هزار و 980 نفر از خدمات این نهاد درقالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان بهره مند هستند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.