به گزارش ایرنا، دکتر کریستوف هاملمن روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی بهداشت محیط در استان زنجان افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوب و گسترده ای را در مورد بهداشت محیط انجام داده و این سازمان همواره بر ضرورت گسترش همکاری ها میان کشورهای مختلف تاکید کرده است.
وی اظهار داشت: براین اساس سازمان بهداشت جهانی( WHO )آمادگی دارد همه گونه همکاری با ایران به عمل آورد و این مهم می تواند به نتایج خوبی منتهی شود.
هاملمن به موضوع آلودگی هوا اشاره و بر ضرورت همکاری ها برای مواجهه با این معضل و دستیابی به اهداف توسعه ای در این خصوص تاکید کرد.
وی اضافه کرد: ریز گردها آثار و پیامدهای متعددی دارد و می تواند به انواع بیماریها از جمله قلبی و عروقی و آسم منتهی شود.
نماینده سازمان بهداشت جهانی (who) در ایران با اشاره به تعدادی از کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی گفت: بر اساس این کنوانسیون ها می توان راهبردهای محیطی و مناسب برای مواجهه با پدیده هایی مانند تغییرات آب و هوایی، ریزگردها و... طراحی کرد.
وی اظهار داشت: بر این اساس کشورها باید به دنبال شکل گیری کسب و کار و فناوریهای نوین باشند که با این راهبرد متناسب باشد.
هاملمن افزود: معاهده پاریس اهمیت زیادی دارد و از کشورهای جهان در خواست می شود آن را امضا کنند و حتی آنهایی که این معاهده را امضا نکرده اند، به راهبرد های مبتنی بر آن توجه کنند.
وی اضافه کرد: بر اساس این معاهده هر کشور عضو و از جمله ایران متعهد است که نقشه راهی برای عمل به تعهدات خود تدوین کند و سهم خود را در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ساز و کارهای مناسب در حوزه های کاهش پیامدهای تغییر اقلیم ایفا کند.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران ادامه داد: مشارکت بین بخش های خصوصی و دولتی برای ارتقای سلامت و بهداشت محیطی اهمیت زیادی دارد و در این میان شماری از سازمانهای بین الملی وجود دارند که می توانند در زمینه هایی مانند تغییر اقلیم با ایران همکاری و در زمینه کاهش آثار این پدیده در کلانشهر ها نیز کمک کنند.
وی به چک لیستی اشاره کرد و درآن خصوص توضیح داد: در چک لیست مربوطه به ایران اقداماتی در مقابله با پیامدهای آلودگی هوا انجام شده است.
هاملمن خاطرنشان کرد: فعالیت های عمومی حمل و نقلی بر مقوله آلودگی هوا تاثیر گذار است و در این ارتباط می توان گفت که این کشور اقدامات و ابتکاراتی را مورد توجه قرار داده است.
به گزارش ایرنا، بیست ویکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی بهداشت محیط در این استان و با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار می شود.
این همایش از امروز/سه شنبه/ در زنجان آغاز بکار کرده است و تا 9 اسفند جاری ادامه دارد که در آن آخرین دستاوردها و پژوهش ها و تکنیک های این حوزه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.