محمد حاجی ابوالقاسم دولابی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه به مسیر طی شده در 40 سال گذشته و با تبیین جایگاه ایران در جهان، روح امید را در کشور دمیدند.
وی خاطرنشان کرد: ایشان با توجه قرار دادن رشد و پیشرفت چشمگیر کشور علاوه بر اینکه آبی بر آتش دشمنانی ریختند که پیوسته به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در کشور هستند، حرکت رو به جلوی ملت ایران را نیز سرعت بخشیدند.
دولابی، توجه به ظرفیت‌های طبیعی و انسانی فوق‌العاده کشور را دومین ویژگی این بیانیه برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ترسیم ادامه راه انقلاب با بیان ظرفیت‌های بالای طبیعی و انسانی کشور بر این نکته تاکید کردند که استعدادهای فراوانی در کشور برای رسیدن به بالاترین رتبه‌های جهانی در عرصه‌های مختلف وجود دارد که باید مدیریت شوند.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این نکته باعث افزایش امیدواری و نشاط شده و به حرکت رو به جلو در کشور دامن می زند و در مقابل، اشکالات و ضعف‌ها را نیز برجسته می‌کند.
وی افزود: با وجود منابع بسیار، مشکلات فراوانی نیز در پیش روی مردم قرار دارد و این نشان می دهد که مدیریت صحیحی بر کشور حاکم نیست و نتوانسته‌ایم استفاده در خور شانی از این ظرفیت منابع طبیعی و نیروی انسانی داشته باشیم.
دولابی با بیان اینکه ویژگی سوم، ترسیم جایگاه تاریخی ملت ایران است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تکیه بر این نکته که انقلاب اسلامی در مسیر تحقق حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) قرار دارد و ملت ایران از جایگاه خطیری در جهت زمینه‌سازی برای تحقق این حکومت برخوردار است بیانیه گام دوم را صادر کردند.
وی ادامه داد: به بیان دیگر، اهمیت این مقطع تاریخی برای مردم و به‌ویژه جوانان بازگو شد که این نکته، زمینه تلاش و فعالیت بیش از پیش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی را می‌طلبد.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تکیه بر نیروی جوان و متخصص داخلی، ویژگی چهارم بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی تصریح کرد: در بخش‌هایی از این بیانیه با تاکید بر این ظرفیت بی‌نظیر و افراد نخبه و تحصیل‌کرده‌هایی که آماده خدمت هستند اصرار کرده‌اند که کارها باید به جوانان سپرده شود.
دولابی افزود: استفاده از نیروهای جوان سبب می‌شود گره‌ها و مشکلات بزرگ، مرتفع شده و حرکت رو به جلویی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در 7 محور و با 7 توصیه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.