به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در سومین کارگروه تخصصی آمایش سرزمین افزود: باید بر پایگاه داده آمار و جی آی اس سرمایه گذاری شود تا شاخص ها درست و حداقل آماری که می دهیم با هم تناقض نداشته باشد.
وی تاکید کرد: باید ارائه آمار با راه اندازی این پایگاه همخوانی داشته باشد و لایحه های تقسیمات کشوری درست و به روز شود.
استاندار زنجان گفت: آمار های قدیمی به صورت مکتوب نوشته شود و مدیران کل نیز باید بر اساس فرم آمار خروجی مجموعه خود را بررسی و صحت آن را با امضای زیر آن تایید کنند.
حقیقی اظهارداشت: تایید صحت این آمار باید در زمان کوتاهی انجام و صحت آمار باید توسط مدیران نه کارشناسان مجموعه انجام شود و مسئولیت آنرا عهده دار باشند.
استاندار زنجان به نقد برنامه آمایش این استان اشاره کرد و گفت: این برنامه در قالب کارگروه هایی به تفکیک اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، عمرانی تقسیم بندی شود و از بضاعت نخبگان، منتقدان، صاحبنظران این حوزه ها طی همایشی یک روزه مورد بررسی قرار گیرد.
حقیقی تاکید کرد: با نقد برنامه آمایش سرزمین در همایشی یک روزه ایرادات آن احصا و مکتوب شده تا دوباره مورد ویرایش قرار گرفته و اصلاح شود.

** مسیر توسعه استان زنجان با اجرای برنامه آمایش سرزمین محقق می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: امروزه در استان های کشور چالش های مهم، وسیع و فراگیری داریم که با آن مواجه هستیم چرا که محیط زیست در معرض تخریب، عدم تعادل منطقه ای، فشار شدید تمرکز گرایی در مناطق شهری به جامعه، ناکارآمدی در نظام اقتصادی، بیکاری در حوزه نیروی کار، ناهنجاری های اجتماعی و بهره وری پایین در همه حوزه ها را داریم.
شهرام طهماسبی اظهارداشت: باید بدانیم همه این مشکلات ناشی از بحران مدیریت و ناکارآمدی نظام تصمیم و نبود تفکر سیستمی در تصمیم هاست.
وی با بیان اینکه بر حسب شرایط روز تصمیم گرفته ایم و تلاش کردیم مشکلات امروز را بدون توجه به عواقب آن در آینده انجام داده ایم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: کشاورزی را برای رسیدن به خودکفایی توسعه داده ایم بدون اینکه به شرایط زیست محیطی، وضعیت رقابت برای تجارت و وضعیت نسبی برای تولید را بررسی کنیم.
طهماسبی تاکید کرد: برای فعالیت در حوزه عمران و آبادانی و صنعت اقدام به استقرار صنایع سنگین بدون توجه به تناسب سنجی آن کرده ایم.
وی ادامه داد: این مشکلات بودجود آمده ناشی از عدم اجرای طرح آمایش سرزمین، و نبود تفکرات سیستمی در طرح های توسعه ای بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: اگر تصمیم های جزیره ای اصلاح نشود زندگی نسل آینده و فرزندان به خطر خواهد افتاد و در حال حاضر باید مسیر حرکت به جهت درست آن و اجرای سیاست های آمایش سرزمین باشد تا استقرار جمعیت بر اساس ظرفیت های زیست محیطی، فضای اقتصادی و اجتماعی هر منطقه خواهد شد.
طهماسبی اضافه کرد: با اجرای سیاست های برنامه آمایش سرزمین استقرار فعالیت ها نیز می تواند با توجه به اصول اولیه آن و مزیت نسبی آن باشد.
وی اظهارداشت: باید ابتدا مسائل شناسایی، اولویت بندی، و متناسب با امکانات و منابع، ظرفیت منابع انسانی، ضرورت و اولویت ها را به ترتیب انتخاب و سعی بر رفع آن کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در برنامه آمایش سرزمین وضعیت موجود استان بررسی، مشکلات و مسائل عمده تحلیل و هم پیوندهای بین بخش ها و حوزه های مختلف شناسایی شده و متناسب با اهداف و ظرفیت ها سناریوهای ممکن را که می توانست مشکلات را حل کند، ارائه شده است.
طهماسبی یادآوری کرد: این سناریوها جهت و مسیر توسعه استان زنجان را مشخص کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه آمایش سرزمین استان زنجان 19 دستگاه به طور مستقیم دخالت داشته اند و 80 کارشناس از دستگاه های اجرایی و 20 کارشناس دیگر نیز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری، و بیش از 40 عضو هیات علمی دانشگاه های مادر استان در آن مشارکت فعالی داشته اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: برنامه آمایش سرزمین استان توسط تیمی 150 نفره از بهترین ظرفیت فکری و علمی تدوین شده است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه برنامه آمایش سرزمین استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.