سجاد خدایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به جایگاه والای شورا در قانون اساسی توجه ویژه ای شده و این در حالی است که به دلیل خلاءهای قانونی، تضادها، تناقضات در قوانین و آئین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی و نبود منابع مالی مستقل، از ظرفیت شوراها آنگونه که باید و شاید استفاده نمی شود.
وی اظهار داشت: اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری در انسجام بخشی و تقویت فعالیت های جاری کشور تاثیر بسزایی دارد و تا زمانی که این مهم به تصویب نرسیده، باید با تشکیل کمیته راهبری استان تا حد ممکن خلاء موجود را برطرف کرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: در شرایط کنونی هریک از دستگاه ها و نهادها به صورت جداگانه و با تداخل، فعالیت های موازی دارند که این کار به نوبه خود به تعارضات، اتلاف منابع مالی و نارضایتی مردم منتهی می شوند.
وی اضافه کرد: بر این مبنا، با حمایت نمایندگان مجلس می توان با تصویب و ابلاغ طرح مدیریت جامع شهری در روند فعالیت های هدفمند شتاب ایجاد کرد و مانع تبعات ناخوشایند آن شد.
خدایی افزود: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین جلسات استانی، شورای برنامه ریزی و توسعه است که متاسفانه نماینده شورای استان در این جلسه فاقد حق رای است و در نتیجه کارایی نماینده مردم در اولویت گذاری برای منابع و مصارف استان و کمک به عدالت منطقه ای به هدر می رود.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون افق و برنامه روشنی برای استان زنجان ترسیم نشده و فعالیت ها بصورت جزیره ای، مقطعی و بیشتر سلیقه ای بوده است.
به گفته خدایی، باید از قشری نگری و عملکرد جزیره ای اجتناب و با اولویت بندی و برنامه ریزی لازم در جهت ارتقای شاخص های توسعه ای هدفگذاری کرد تا فعالیتها برنامه محور شده و در مقاطع زمانی قابل ارزیابی و نمره دهی شود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.