مرتضی ممیزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق ارزیابی ها میزان محموله 34 هزار لیتر نفت سفید بود که با هوشیاری پلیس زنجان کشف شد.
وی اظهار داشت: محموله سوخت بعد از تحقیقات اولیه مشخص شد که از میاندوآب بدون مجوز و به طور غیرقانونی بارگیری شده و احتمالا به سمت تهران در حال حرکت بود، که توسط پلیس زنجان متوقف می شود.
ممیزی خاطرنشان کرد: ارزش این محموله قاچاق 2 میلیارد ریال بود که با حکم رئیس شعبه به نفع دولت ضبط و توقیف شد، که در مجموع قاچاقچی سوخت چیزی بیش از 4 میلیارد و 400 میلیون ریال متحمل جریمه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان افزود: همچنین شهربازی یکی از مراکز تجاری - رفاهی استان نیز به علت عدم قیمت گذاری دستگاه های بازی و طی مراحل آن، جریمه شده و به پرداخت یک میلیارد و 140 میلیون ریال محکوم شد.
به گزارش ایرنا، بیشترین جریمه محموله های قاچاق کشف و ضبط شده در این استان از ابتدای امسال تا ابتدای دی، با مبلغ حدود 31 میلیارد ریال مربوط به سیگار است و سوخت با 37 پرونده و با 18 میلیارد ریال جریمه رتبه دوم قاچاق استان را دارد.
میزان جریمه نقدی قاچاقچیان کالا و ارز در استان طی سال قبل با 143 درصد رشد نسبت به سال 95 به حدود 739 میلیارد ریال رسید.
بیشترین احکام صادر شده در سال گذشته به ترتیب جزای نقدی، ضبط کالا و اعاده حق شاکی است.
بر اساس آمار طی سال گذشته، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در زنجان پوشاک، سیگار، گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی بود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.