غفور آقاجانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین امداد رسانی انجام گرفته در محورهای خرم دره- ضیاء آباد، محور ابهر - خدابنده ، آزاد راه زنجان - قزوین ،زنجان - ایجرود و حلب بوده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس تیم های امداد و نجات به 251 خودرو گرفتار با بستن زنجیر چرخ و بکسل خودرو و هدایت به محل امن کمک رسانی کرد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: یک مورد تصادف2 دستگاه تریلی با کامیونت خاور نیز 27 دقیقه بامداد سه شنبه 25 ، در83 کیلومتری آزادراه زنجان - قزوین - لاین شمالی به وقوع پیوست که چهار نفر حادثه دیده و 2 نفر مصدوم داشت.
وی اضافه کرد: تیم های عملیاتی امداد ونجات جمعیت هلال احمر غزال خرم دره به محل حادثه اعزام شدند و مصدومین را پس از انجام کمک های اولیه به اتفاق آمبولانس اورژانس به بیمارستان امدادی ابهر منتقل کردند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به فصل سرما و بارش برف به رانندگان وسایط نقلیه توصیه می شود قبل از سفر،از مناسب بودن شرایط آب و هوایی و جاده ها اطمینان حاصل کرده و در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه شکن مجهز کنند.
وی بیان کرد: حفظ فاصله مناسب از وسیله نقلیه جلویی با توجه به سرعت های تعیین شده ضروری است و علاوه بر آن در یک سطح لغزنده، هنگامی که سرعت دارید از تغییر ناگهانی به دنده سنگین خودداری کنید.
آقاجانلو خاطر نشان کرد: در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی از رانندگی اجتناب کرده و در صورت مشاهده تصادف از ازدحام در محل نیز پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اعلام کرده بود که این جمعیت طی 2 ماه گذشته در 30 مورد برف و کولاک در جاده های استان در قالب 32 تیم عملیاتی به یکهزار و 816 نفر امداد رسانی کرد.
هم اکنون 15 پایگاه امداد و نجات بین شهری، 10 پایگاه امداد و نجات ثابت و پنج پایگاه موقت جمعیت هلال احمر استان فعال هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.