محمدباقر حاج کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 12 میلیون و 382 هزار و 785 قطعه مرغ ذبح شده در کشتارگاه های استان زنجان بود.
به گفته وی ، در 9 ماهه گذشته از سالجاری 31 میلیون و 590 هزار و 240 کیلوگرم لاشه مرغ سالم وارد بازار استان شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از کشتارهای انجام شده، 367 هزار و 482 کیلوگرم لاشه نیز به دلایل موارد غیربهداشتی ضبط و از چرخه مصرف شهروندان حذف شد.
حاج کاظمی اظهار داشت: 9 ماهه گذشته از سالجاری نیز 63 پرونده تخلف درباره کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
وی از شهروندان خواست: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به داشتن مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، دقت کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضاء، تولید و کنترل هستند، توجه کنند.
حاج کاظمی اضافه کرد: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.
وی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود سه هزار و 200 واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه دارد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.