سلمان داشاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بانک مسکن تخصصی است در بخش های تکلیفی و تبصره ای فعالیت می کند، افزود: حساب صندوق پس انداز مسکن یکم برای افرادی است که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده و فاقد مسکن هستند و می توانند برای ساخت و خرید مسکن در این بانک سپرده گذاری داشته باشند.
وی تاکید کرد: سپرده گذاران متقاضی تسهیلات مسکن یکم می توانند سپرده های خود را 12 ماه در نزد بانک نگهداشته و پس از این مدت 2 برابر موجودی برای خرید یا ساخت مسکن دریافت کنند.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: اگر سپرده گذاران زوجین باشند سقف پرداختی 2 برابر می شود.
داشاد با بیان اینکه استقبال برای دریافت تسهیلات مسکن یکم در استان زنجان چشمگیر و مطلوب است، خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال برای 580 واحد در قالب مشارکت مدنی ساخت و خرید 397 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: سالجاری 6 هزار و 402 فقره حساب مسکن یکم در استان زنجان افتتاح شده است که صاحبان این حساب ها می توانند از تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن تا پایان امسال یا در سال آینده استفاده کنند.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: در بخش مسکن مهر مقرر بود هشت بانک تسهیلات پرداخت کنند که در عمل امکانپذیر نشد و این مهم به بانک مسکن واگذار شد که یکی از استان های پیشرو در پرداخت و اتمام تسهیلات مسکن مهر در استان به شمار می رود.
داشاد اظهارداشت: تسهیلات پرداختی در چارچوب تفاهم نامه در قالب مسکن مهر سال گذشته به پایان رسید و در سایر بخش ها قسمتی از واحدها باقی مانده که به زودی آنها نیز تقسط می شود و پرونده مشکل داری در این بخش نداریم.
وی ادامه داد: تسهیلات بخش مسکن مهر حدود 40 هزار و 401 واحد با 7 هزار و 911 میلیارد ریال در قالب مشارکت مدنی و خرید مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر و بالاتر از این جمعیت پرداخت شده است.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: از این تعداد 39 هزار و 517 واحد فروش اقساطی و واحدها به افراد تحویل داده شد.
داشاد یادآوری کرد: در حال حاضر فقط 884 واحد تقسیط نشده که امید داریم در آینده ای نزدیک این مهم برای این تعداد واحد مسکونی نیز به پایان برسد.
به گزارش ایرنا، طرح پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن یکم از خرداد سال 94 در کشور آغاز شد که از زمان شروع پرداخت از سال 95 تاکنون 498 میلیارد ریال تسهیلات در استان زنجان پرداخت شده است.
بیش از یک سوم واحدهایی که ساخته می شود از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده اند چرا که این بانک، دولتی و تابع سیاست های دولت است.
بانک مسکن بانکی توسعه ای و تخصصی است که در بخش مسکن فعالیت می کند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.