استاندار زنجان، گفت: ثبت سفارش واردات بدون انتقال ارز انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنحان، فتح اله حقیقی استاندار زنجان در جلسه دیدار با فعالان حوزه صنعت و تجارت، با اشاره به اجازه ثبت سفارش واردات بدون انتقال ارز ، گفت: ثبت سفارش واردات بدون انتقال ارز انجام می شود.

استاندار زنجان، اضافه کرد: صادرات شمش سرب و روی، نحوه قیمت گذاری خاک انگوران و سنگ آهن از موضوعات دیگر مطرح شده در دیدار استاندار با وزیر صمت بود که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در استان، برخورداری مدیران از جسارت و ریسک پذیری بالا به ویژه در عرصه تولید و تجارت را ضروری دانست و برنگهداشت و حمایت از  صنعت و معدن و واحدهای تولیدی استان تأکید کرد.

 وی گفت: همه اقدامات لازم در حد توان برای رفع مشکلات صادر کنندگان و تولید کنندگان را انجام خواهد شد.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان نیز مهمترین اقلام صادراتی استان را شمش روی، شمش مس و سرب، تیشو، انواع ترانسفورماتور، محصولات لبنی، مویز و خرمای خشک و مصنوعات گوناگون فلزی و فرش‌های ماشینی و دستباف و مواد شوینده نام برد که به 49 کشور جهان صادر می شود.وی همچنین گفت: صددرصد واردات استان ماشین آلات خطوط تولید  و مواد اولیه و قطعات یدکی ماشین آلات است.

ناصر فغفوری، صادرات کشور را در 8 ماهه سال 97 با احتساب میعانات گازی 31 میلیارد و 491 میلیون دلار با افزایش 13 درصدی عنوان کرد و از افزایش قابل توجه صادرات استان علیرغم مشکلات موجود خبر داد.

در این جلسه فعالان حوزه صادرات و تولید کنندگان به بیان نظرات و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و ویژه تخصیص ارز در زمان مناسب را خواستار شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.