دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه سال جاری وضعیت خوبی در پرداختی مطالبات به مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت استان حاکم بوده و در این ارتباط اقداماتی موثر انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: بر این اساس از اعتباراتی که برای سال 97 در نظر گرفته شده بود نسبت به پرداختی مطالبات مراکز طرف قرار داد اعم از دولتی دانشگاهی و غیر دانشگاهی اقدام شد.
این مسئول ادامه داد: مطالبات برای مراکز غیر دانشگاهی بیمارستان های تامین اجتماعی، ارتش، بخش خصوصی و خیریه ها نیز تا پایان تیر و 68 درصد مرداد پرداخت شده است.
ابراهیم خانی خاطرنشان کرد: مطالبات بخش خصوصی و داروخانه های نیز 100 درصد ماه خرداد و حدود 60 درصد از تیر و 30 درصد مرداد نیز پرداخت شده که طی هفته های آینده با تخصیص تخصیص اعتبارات لازم وضعیت بهتری در این بخش حاکم می شود.
وی اضافه کرد: این اداره کل منابع پایداری ندارد و برای مدیریت هزینه در تمامی بخش ها نشست های متعددی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، بخش خصوصی و آزمایشگاهها انجام داده که در این بخش همراهی بیشتری را با این اداره کل انجام دهند.
این مسئول خاطر نشان کرد: زیان انباشته بدهی بیمه سلامت با مراکز طرف قرار داد رقم قابل توجهی را شامل می شود و با تدابیر اتخاذ شده این موضوع در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، 540 هزار نفر معادل 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند.
هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.