به گزارش ایرنا، سید موسی احمدلو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استفاده ایمن و بهینه از گاز در دستگاه های اجرایی گامی موثر برای حفظ پایداری جریان گاز در سطح استان و سراسر کشور خواهد بود.
وی تاکید کرد: تنظیم دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد در فضای داخل و بسته و دمای 18 درجه سانتیگراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده اداره ها از مهم ترین مواردی است که باید توسط همه دستگاه های اجرایی رعایت شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری از دیگر موارد مهمی است که بر رعایت آن تاکید می شود.
احمدلو خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا یعنی A و B، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل برای ساختمان هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند، انجام معاینه فنی همه موتورخانه ها توسط شرکت های تایید صلاحیت شده از سوی اداره کل استاندارد، سرویس و تعمیر دوره ای تجهیزات گاز سوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز از دیگر مواردی است که همه دستگاه های اجرایی باید رعایت کنند.
وی ادامه داد: صنایع، کارخانه ها و مراکز عمده نیز از طرف شرکت گاز موظف به تامین سوخت مایع جایگزین و ایجاد سیستم های دوگانه سوز شده اند تا در مواقع بحرانی آمادگی مورد نیاز برای کاهش یا محدودیت جریان گاز را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با اعلام این موارد به همه دستگاه های اجرایی در استان درصورت رعایت نکردن آنها، شرکت های گاز استان پس از یک بار اخطار کتبی ضمن ارسال مراتب به استانداری در صورت تخطی مجدد مطابق مقررات مربوط با دستگاه های ذی ربط رفتار می کنند.
احمدلو تاکید کرد: طبق دستور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز زنجان با تشکیل ستاد نظارت و کنترل اداره ها، شرکت های دولتی، مساجد و حسینیه ها کنترل های لازم را انجام و گزارش آن را به ستاد شرکت ملی گاز ارسال خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در نامه ای به استاندار زنجان خواستار تاکید بر اجرای بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری به همه سازمان ها، موسسات، شرکت های دولتی، نهادها و نیروهای مسلح شد تا همکاری هر چه بیشتر خود را در راستای پایداری جریان گاز و حفظ تعادل در تولید، مصرف و پیشگیری از افت فشار یا قطعی احتمالی گاز در استان به کار ببندند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.