داود بیگدلی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه نبود انسجام بخشی در طرح های بافت فرسوده و باز آفرینی فضای شهری علاوه بر اتلاف وقت، مشکلات عدیده ای را در پیشبرد برنامه های هدفمند و تاثیرگذار ایجاد کرده است.
این مسئول یادآور شد: هم اکنون در شهر زنجان 511 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که 99 درصد آن در منطقه سه شهرداری واقع شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس شهر زنجان بافت فرسوده زیادی دارد که این مهم از دید مردم و در مناطق مختلف به خوبی نمایان است، اما آنگونه که باید و شاید اقدامات اساسی در این بخش انجام نگرفته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: به تازگی و با ادغام سازمانهای خدمات موتوری و عمران از سوی وزارت کشور در چارت تشکیلاتی جدید به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری زنجان موضوع باز آفرینی شهری در اساسنامه این سازمان نیز پیش بینی شده است.
بیگدلی افزود: دولت نیز با ایجاد ساز و کارهای لازم موضوع بازآفرینی، فضاهای شهری و احیای بافت فرسوده را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده و همکاری دستگاههای بین بخشی می تواند به نتایج بهتری منجر شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون شهرداری زنجان در حال بودجه نویسی سال آینده قرار دارد و این سازمان نیز درصدد لحاظ کردن برنامه هایی با هماهنگی و همکاری ارگان های ذیربط برای انجام کارهای جدیدی در حوزه بازآفرینی و فضاهای شهری شهرداری است.
این مسئول اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به اساسنامه این سازمان و تعریف کارهایی به جهت باز آفرینی فضاهای شهری اقداماتی برای سال آینده انجام گیرد.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان 420 هزار نفر جمعیت و سه منطقه شهرداری دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.