به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز شنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته تا پایان امسال 12 میلیارد و 100میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری می شود.
وی اظهار داشت: از محل زکات جمع‌آوری‌شده خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف به جامعه هدف این نهاد ارائه و در جای خود هزینه می شود.
دبیر شورای زکات استان زنجان ادامه داد: ساخت، تعمیر و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها و پرداخت هزینه های درمانی، کمک هزینه جهیزیه از محل زکات جمع‌آوری‌شده از آثار اجتماعی پرداخت این واجب الهی در جامعه است.
وی بیان کرد: توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است و تلاش می‌ شود با فعالیت مناسب در حوزه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در استان زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه هدف کمیته امداد از ظرفیت این فریضه الهی بیش از گذشته فراهم شود.
صفری افزود: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات زمینه‌سازی برای اثربخشی این منبع عظیم دینی در حوزه معیشتی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.
وی ابراز امیدواری کرد، باگفتمان سازی در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات سهم نیازمندان از این ظرفیت دینی بیشتر شود.
به گفته این مسئول، با تشکیل شورای زکات روستایی، مبالغ جمع آوری شده در هر منطقه برای نیازمندان و محرومان همان منطقه هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 34 هزار و 249 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، که در مجموع 4.1 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.