دکتر حسن طغرانگار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مهمترین مطالبه دانشجو عدالت اجتماعی است که این مهم از طریق تلاش برای نظریه سازی انجام می شود و تحقق عملی آن نیز در گرو توسعه رشد اقتصادی است.
وی اظهار داشت: بر این اساس هر تلاشی که در این راستا انجام می شود باید بعد مثبت و منفی آن را ارزیابی کرد و دید کلانی نسبت به مسائل وجود داشته باشد.
این مسئول ادامه داد: توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی باید بر اساس متقضیات نظام بین المللی و در چارچوب سیاست های داخلی مورد توجه باشد و در این میان دانشجو نباید دید کلان خود را گم کند یا خدای ناکرده با طرح انتظاراتی؛ ناخواسته مشکلاتی را ایجاد کند.
وی تاکید کرد: اقتصاد اصل مهمی در کشورمان است و مقام معظم رهبری بارها و با نامگذاری سال ها به این موضوع تاکید کرده و نبود این اصل مهم عدالت خواهی را دچار آسیب می کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس می توان یک الگوی بسیار خوبی در عمل به جهان معرفی کنیم و تحقق این مهم در گرو کامیابی های عملی به لحاظ اقتصادی و توسعه یافتگی اقتصادی مبتنی بر چارچوبی است که به شکاف طبقاتی منجر نشود.
وی اظهار داشت: اصل دوم قانون اساسی به سه هدف تحقق قسط عدل، استقلال و همبستگی ملی تاکید دارد که برای استقلال هزینه های زیادی داده شده اما همبستگی ملی با قسط و عدل تحقق می یابد.
این مسئول خاطر نشان کرد: این واحد دانشگاهی با تربیت دانشجویان کارآفرین مومن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار نظام اسلامی و دارای بصیرت دینی و سیاسی که تقدیم شهدای مدافع حرم نیز گواه این ادعا است، حرکت همه جانبه خود را در بخش‌های مختلف بویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی با سرعت روزافزون تری ادامه می دهد.
طغرانگار ادامه داد: 16 آذر روز مقاومت تاریخی و روز دانشجو، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است.
در ۱۶ آذر سال 1332 سه دانشجوی دانشگاه تهران به نام های مصطفی بزرگ‌ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت ‌رضوی در اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و از سرگیری روابط ایران با انگلیس کشته شدند که به همین علت به نام روز دانشجو در تقویم ایران ثبت شده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.