به گزارش ایرنا، محمدعلی فتاحی اردکانی روز چهارشنبه در حاشیه نشست با مسئولان منابع طبیعی زنجان و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نقش محوری اداره ترویج این سازمان در تسهیلگری اجرای پروژه‌های منابع طبیعی باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
وی گفت: این اداره ضمانت دهنده، تضمین کننده و تسهیل کننده موفقیت پروژه های منابع طبیعی و قبل از اجرای پروژه است و زمینه ماندگاری و پایداری پروژه ها را ایجاد می کند.
فتاحی تاکید کرد: آموزش و ترویج محوری‌ترین موضوع در فرآیند اجرای پروژه های سازمان است، چرا که به عنوان یک واسط میان سازمان و جوامع محلی فرآیند ورود به مناطق جهت اجرای پروژه های مشارکتی را فراهم می‌کند.
ناظر عالی دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: در اجرای پروژه ها نباید به اقدامات فیزیکی صرف اکتفا کرد، اصل در اجرای موفق پروژه ها پایداری،مراقبت از پروژه حین بهره برداری و بهره مندی از آن با حفظ و حراست از پروژه است.
فتاحی با تاکید بر اهمیت تعامل و عزم همگانی، تصریح کرد: با ورود کارشناسان آموزش و ترویج به عرصه ها و صحبت با روستائیان، اطلاع رسانی و آگاهی روند اجرایی پروژه ها سریع تر محقق می‌ شود.
به گزارش ایرنا، کل زمین های مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل ها است.
عموم مردم می توانند برای پیشگیری از تصرف زمین های ملی، آتش سوزی مراتع، جنگل ها و هرگونه تعدی به منابع طبیعی با شماره 1504 طی شبانه روز تماس بگیرند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.