رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: آمار شیوع اعتیاد در زنجان دارای رشد 47 درصدی بوده که می‌تواند تهدید و فاجعه برای استان محسوب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به را ه‌های نرفته و وجود مشکلات در حوزه‌های مختلف پیشگیری از وقوع جرائم در استان زنجان اظهارداشت: مسئولان وظایفی در راستای اجرای قوانین در این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه خروجی مناسب حاصل از تلاش دستگاه‌های اجرایی دراین خصوص اساسی است، ادامه داد: خروجی مناسب نیز با آمار و ارقام صحیح با تدوین برنامه مدون ممکن است..

این مسئول قضایی در استان زنجان،  آمارهای عینی و واقعی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: در استان زنجان با چند پدیده از مصادیق آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم باید بررسی و آسیب‌شناسی را در اولویت امور قرار دهیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر تنظیم برنامه‌های مناسب برای خروجی مناسب و منتج به نتیجه واقعی در استان زنجان را برای شناسایی و رفع مشکلات و چالش‌های استان به تفکیک شهرستانی تصریح کرد: شیوع اعتیاد در استان دارای رشد  47 درصدی  است که این می‌تواند تهدید و فاجعه برای استان باشد.

رئیس کل دادگستری استان نجان با اشاره به اهمیت تبدیل زندان‌ها به کانون اصلاح و تربیت در جامعه، اضافه کرد: اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی دراین زمینه حائز اهمیت است.

این مقام مسئول در استان زنجان همچنین با اشاره به آمار و ارقام برخی موارد و آسیب‌ها و رشد نامتوازن آنها در جامعه، تاکید کرد: در استان زنجان شاهد ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی بالایی هستیم که ضروری است از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به کاهش صددرصدی آمار ازدواج در زنجان تاکید کرد: درصد برخی جرایم در استان زنجان بالا است و باید درصدد بررسی و پیشگیری و اصلاح باشیم.

حجت الاسلام صادقی‌نیارکی با بیان افزایش میزان آمار طلاق در زنجان، طلاق را دارای رشد 25 درصدی دانست و گفت: در 8 سال‌جاری شاهد افزایش قتل با 21 مورد در استان بودیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به آسیب‌شناسی، بررسی چرایی پایین‌آمدن آستانه تحمل مردم زنجان ادامه داد: وجود درصد بالایی برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز واقعا نگران‌کننده است و خروجی مناسبی در این زمینه نداریم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر ارسال درخواست‌ها و نظرات اعضای این شورا برای دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان تصریح کرد: باید موانع پیش رو در این زمینه برداشته شود.

وی در پایان این جلسه با اشاره به جذب اعتبارات علمی برای تامین منابع مالی استان، در این خصوص گفت: به ظرفیت‌های مطلوب استان امیدواریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.