مسعود علیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اطلاع رسانی انجام شده بیشتر گروه های هدف از مزایای این نوع خدمات اطلاع چندانی ندارند اما تحقق برنامه های این مهم به آگاهسازی بیشتری نیاز دارد.
وی اظهار داشت: زنان خانه دار و حتی دختران مجرد می توانند طبق تعهدات بیمه ای و با نرخهای پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد 12، 14 و 18درصد حداقل دستمزد شامل مزایای بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، بازنشستگی و بازماندگان، بازنشستگی و از کار افتادگی و بازماندگان استفاده کنند.
علیاری افزود: برخورداری بیمه شده از تعهدات بازنشستگی و از کار افتادگی، امکان بهره مندی افراد تحت تکفل از مستمری بازماندگان (فرزندان، همسر و پدر و مادر تحت تکفل بیمه شده) از جمله مزایای این نوع بیمه است.
این مسئول، امکان برخورداری زنان خانه دار از حقوق بازنشستگی خود و مستمری بازماندگان همسرانشان به صورت همزمان، بهره مندی از شبکه گسترده خدمات درمانی مراکز ملکی سازمان و مراکز طرف قرارداد در کل کشور را از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه دار ذکر کرد.
وی بیان کرد: حدود 50 درصد از جمعیت یک میلیون و 60 هزار نفری استان زنجان را زنان تشکیل می دهند که شمار زیادی را آنان خانه دار هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: محاسبات این اداره کل نشان می دهد 200 هزار نفر از زنان خانه دار استان می توانند از مزایای این نوع بیمه استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: طبق هدف گذاری ها، شمار بیمه زنان خانه دار در این استان به 100 هزار نفر افزایش خواهد یافت که تحقق این مهم موفقیتی ارزشمند محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون هفت شعبه و هفت کارگزاری رسمی در استان زنجان به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات حضوری ارائه می کند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.