فریدون هاشم‌نژاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشکلات عدیده‌ای در خصوص آب شرب و کشاورزی در طارم وجود دارد، افزود: حق‌آبه آبی که از طرف میانه وارد زنجان شده و از طارم، خارج می‌شود و حدود 75 کیلومتر مسیر را طی می‌کند پش از 40 سال هنوز تثبیت نشده است.
وی ادامه داد: مدیران شهرستان باید با برنامه‌ریزی مناسب مشکلات بخش‌های مختلف به خصوص آب کشاورزی طارم را حل کنند.
هاشم‌نژاد، دیگر مشکل اساسی طارم را تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون 18 پرونده در سطح استان برای خلع ید و قلع و قمع، تشکیل شده که 15 مورد مربوط به شهرستان طارم است که این معضل با جدیت تمام پیگیری می‌شود.
به گزارش ایرنا، کل زمین‌های مرتعی، کشاورزی و زراعی شهرستان طارم 224 هزار هکتار است که از این میزان 173 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل‌ها و مابقی مربوط به زمین‌های کشاورزی و زراعی است که 63 هکتار از اراضی مرتعی توسط افراد سودجو در برخی از روستاهای این شهرستان، تصرف شده که طبق قانون و با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و انتظامی نسبت به قلع و قمع آن‌ها اقدام می‌شود.
فرماندار طارم افزود: موارد و مشکلات زیرساختی اعم از مشکلات جاده‌ها، بهداشتی، گردشگری و خام‌فروشی محصولات کشاورزی در طارم وجود دارد که احصا شده و در حال پیگیری و رفع است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.