به گزارش ایرنا ، محمود حجتی عصر سه شنبه در آیین بهره برداری طرح ۴۰۰ هکتاری تجهیز باغ های شهرستان طارم به آبیاری نوین
افزود: تجهیز زمین ها به سامانه های نوین آبیاری از ضروریات بخش کشاورزی است که با توجه به بحران آب و کمبود منابع آبی از طریق این طرح ها می توان راندمان آبیاری را افزایش داد.



محمود حجتی شهرستان طارم؛ طرحهای فراوری زیتون در شهرستان طارم را مثبت ارزیابی کرد و افزود: صنعت زیتون در طی این چند سال در شهرستان طارم توسعه بسیاری داشته است و اکنون نیزحجتی؛ شهرستان طارم را دارای ظرفیتهای بالایی در زمینه کشاورزی عنوان کردو گفت: این شهرستان حتی میتواند در زمینه گیاهان دارویی هم موفق عمل کند و آن هم نیازمندپیگیری جدی مسوؤلان است.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرستان طارم در صنایع پایین دست زیتون و افزایش بهره وری آب، نیاز به پیگیری و برنامه ریزی دارد که در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
محمود حجتی؛ ضمن اشاره به مناطق پر بارش در شهرستان طارم عنوان کرد: در این مناطق میتوان بعضی درختان کم آب بر را به صورت دیم کشت نمود تا از این طریق هم از فرسایش خاک جلوگیری کرد و هم موجب ذخیره سازی آب شده تا بواسطه ی آن موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشاورزان عزیز شود که در این زمینه نیز وزارتخانه برنامه و طرحهایی را مورد بحث قرار داده است.
حجتی؛در ادامه ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیشرفت صنعت کشاورزی در طارم در سه دهه ی اخیر همچنان امیدواریم با سرعت بالا شاهد پیشرفت در این بخش از شهرستان طارم باشیم.
مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی؛ ضمن اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری شهرستان طارم، اظهار کرد: این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری و محصولات باغی و زراعی متنوعی است که میتواند در جذب گردشگر و تامین بخشی از اقتصاد این شهرستان مؤثر واقع شود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.