به گزارش ایرنا، اجرای این بند از قانون بودجه با هدف سرعت بخشیدن به روند گازرسانی روستاهای بالای 20 خانوار، جهش بزرگی در توسعه زیرساخت های اساسی و عملی کردن اقتصاد مقاومتی به دنبال داشت.
گازرسانی به روستاها علاوه بر توسعه اقتصادی موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی، جلوگیری از مصرف بالای نفت سفید و تولید گازهای گلخانه ای و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست شد.

** جمعیت روستایی بهره مند از گاز طبیعی در زنجان به 90 درصد می رسد
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اظهارداشت: با توجه به مصوبات سفر سال 93 رئیس جمهوری به این استان گاز رسانی به روستاهای بالای20 خانوار فاقد گاز در دستور کار قرار گرفت و مطالعه، طراحی و گازرسانی به روستاها انجام شد.
سید موسی احمدلو ادامه داد: در حال حاضر استان زنجان 910 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 723 روستا، بالای 20 خانوار است.
وی خاطرنشان کرد: شرگت گاز استان زنجان از 723 روستا به 505 روستا گاز رسانی کرده است.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، عملیات گاز رسانی به 107 روستا نیز در دست انجام قرار دارد.
احمدلو افزود: در حال حاضر نرخ خانوارهای روستایی بهره مند از گاز طبیعی در این استان 78.9 درصد است.
وی ادامه داد: با اتمام عملیات گازرسانی در دست اجرا به 100 روستای دیگر با جمعیت 11 هزار و 510 خانوار تا پایان سالجاری 90 درصد جمعیت این مناطق مطابق با برنامه کشوری از این نعمت بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در حال حاضر 187 روستای کمتر از 20 خانوار استان بدون گاز طبیعی هستند که این اقدام نیازمند اعتبار است.
احمدلو تاکید کرد: روستاهایی که کمتر از این میزان خانوار و در مسیر انتقال گاز قرار گرفته باشند از این نعمت بهره مند می شوند.

** 15 هزار و 54 خانوار روستایی از چرخه دریافت نفت سفید خارج شدند
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: سال گذشته برای 556 روستا در استان نفت سفید توزیع شد.
محسن شهبازی خاطرنشان کرد: تعداد خانوارهای فاقد گاز طبیعی از 43 هزار و 252 خانوار در سال گذشته به 28 هزار و 198روستا در سالجاری کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: جمعیتی که سال گذشته سوخت آنها نفت سفید بود از 173 هزار و 8 نفر به 93 هزار و 54 نفر کاهش یافت.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان، از کاهش 16 درصدی توزیع نفت سفید به روستاهای فاقد گاز طبیعی خبرداد و گفت: امسال حدود 40 میلیون لیتر از این مایع سوختی در این روستاها توزیع می شود.

** گاز رسانی آسایش روستائیان را فراهم کرد
عیس نوروزی از روستای دهنه بخش چورزق شهرستان طارم گفت: 10 روزی است که از گاز طبیعی استفاده می کنم و استفاده از این سوخت پاک آسایش و رفاه برای اهالی این روستا به همراه داشته است.
وی تاکید کرد: در گذشته تامین نفت سفید و آلودگی های آن برای این مناطق مشکلاتی داشت که حتی گرم کردن منازل نیز مشکل اساسی روستاییان بود.
نوروزی ادامه داد: هم اکنون بخشی از منازل روستای دهنه از گاز طبیعی استفاده می کنند و برای تعدادی دیگر نیز علمک درب منزل نصب شده و منتظر هستند تا مهندس ناظر لوله کشی داخلی را تایید کند.
سکینه محمدی نیز از روستای دوزکند شهرستان ماهنشان، گاز رسانی به این منطقه را موجب آرامش خاطر و رفاه اهالی بیان کرد و افزود: درزمان حاضر بدون مشکل و زحمت سوخت مورد نیاز چهار فصل سال تامین شده و از دغدغه خرید نفت سفید و آلودگی ها آن خلاص شدیم.
وی با قدردانی از زحمات مسئولان در گاز رسانی به روستاها یادآوری کرد: در گذشته برخی مواقع حتی نفت سفید برای خرید در روستا تمام می شد و مجبور بودیم سوخت مورد نیاز خود را از روستاهای دیگر تامین کنیم.
محمدرضا حاجی لو از روستای دهنه شهرستان طارم ادامه داد: علمک توسط شرکت گاز نصب شده و منتظر هستیم تا مهندس ناظر لوله کشی داخل منزل را تایید کند و سپس با نصب کنتور شرایط استفاده از این سوخت فراهم شود.
وی تاکید کرد: امسال نفت سفید خریداری نکردم چرا که تا چند روز آینده از گاز بهره مند می شویم و در حال حاضر از بخاری برقی برای تامین گرما استفاده می کنیم.
حاجی لو با بیان اینکه تامین نفت سفید و طی مراحل مورد نیاز برای خرید کوپن دارای مشکلاتی بود، یادآوری کرد: از خدماتی که دولت به روستاییان می دهد راضی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: روستای دهنه با 250 خانوار یکهزار نفر جمعیت دارد و خدمات دولت برای خانوارهای این روستا مشهود و قابل تقدیر است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.