سرهنگ محمدعلی عظیمی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: باند شمالی آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز، مسیر زنجان - بیجار و زنجان - قیدار، بیشترین حجم تردد خودرو را خواهند داشت.
وی اظهار داشت: از بعدازظهر امروز تا آخر هفته، تعداد گشت های خودرویی پلیس راه از 70 دستگاه به 90 دستگاه افزایش پیدا کرده و تمام مسیرهای ارتباطی به ویژه راه های اصلی و فرعی را با حساسیت بیشتری رصد خواهند کرد.
عظیمی افزود: از رانندگان و سرنشینان خودروها انتظار می رود در بستن کمربند کوتاهی نکنند و رانندگان نیز با صبر و حوصله و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
وی از مسافران اتوبوس ها نیز خواست در صورت رویت تخلف از سوی رانندگان، بلافاصله کدهای تخلفاتی الصاق شده در داخل اتوبوس ها را به صورت پیامک با شماره 110120 ارسال کنند و اگر مقدور نشد با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و مسیر و شماره پلاک خودرو و نوع تخلف را اعلام کنند تا اقدمات لازم صورت گیرد.
عظیمی افزود: مسافران اتوبوس ها اگر احساس کردند که راننده با حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی می کند بلافاصله به راننده تذکر بدهند و از او بخواهند که در محل امن و مطمئن توقف کرده و پس از استراحت کوتاه ادامه مسیر دهد.
جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان به وقوع یک فقره تصادف رانندگی در آزادراه زنجان - تبریز اشاره کرد و گفت: حوالی ساعت 23 یکشنبه شب در کیلومتر 84 خط جنوبی این آزادراه، یک دستگاه تریلر با اتوبوس مسافربری برخورد جزئی کرده و پس از ورود به خظ شمالی با یک دستگاه کامیون خاور برخورد می کند.
عظیمی افزود: این حادثه به علت تخطی راننده تریلر از سرعت مطمئنه اتفاق افتاد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت و اتوبوس نیز که با 25 سرنشین از تبریز عازم قم بود به مسیر خود ادامه داد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای مهر تاکنون قریب 16 نفر در مسیرهای مختلف ارتباطی این استان جان خود را از دست داده اند.
6 ماه نخست امسال (ابتدای فروردین تا پایان شهریور) 118 نفر در مسیرهای ارتباطی این استان در سر صحنه تصادف جان باختند که این رقم در مدت مشابه پارسال 94 نفر بود.
زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.