به گزارش ایرنا، حمیدعلی صمیمی در جمع شماری از جانبازان و معلولین ورزشکار و مسئولان ورزش استان زنجان، با بیان اینکه معلولان نباید از حضور در اجتماع خجالت بکشند، افزود: باید جانبازان و معلولان را که به رغم مشکلات جسمی و حرکتی بسیار توانمند نیز هستند از کنج خانه ها بیرون کشید و جذب ورزش کرد.
وی اظهار داشت: دستگاه های متولی امر ورزش جانباران و معلولین باید با یکدیگر همدلی و هم افزایی بیشتری داشته باشند تا این قشر از جامعه، بدون پرداخت هزینه و به راحتی به ورزش مورد علاقه خود بپردازد.
*** سهم جانبازان و معلولین از ورزش باید جدی گرفته شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: ورزش به منظور ارتقا سطح سلامت جسم و روح برای جانبازان و معلولین بسیار حائز اهمیت است بنابراین سهم آنان از ورزش باید جدی گرفته شود.
علی خلیلی با بیان اینکه قریب 20 هزار معلول در سطح این استان وجود دارد، افزود: این افراد، امید به زندگی داشته و حمایت مادی و معنوی و سرمایه گذاری نیاز دارند تا بطور مستمر در جامعه حاضر شده و به تندرستی و نشاط دست یافته و به فخرآفرینی های خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه خانه نشینی معلولان را دچار افسردگی می کند، اظهار داشت: این قشر از جامعه، بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی و حرکتی قرار دارند و هرچند این اداره کل در عرصه ورزش در حد وسع و توان از آنان حمایت می کند اما کافی نیست و نیازمند یاری هرچه بیشتر سازمان های حمایتی هستند.
خلیلی با بیان اینکه انتظار کمک بیشتر فدراسیون از ورزشکاران جانباز و معلول این استان داریم، افزود: اگر حمایت ها بیشتر شود به حتم تعداد ورزشکاران اعزامی به مسابقات بیشتر شده و حضور در اردوهای تیم ملی نیز بالاتر خواهد رفت.
وی به رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، اشاره و تصریح کرد: بیش از 55 درصد ورزشکاران اعزامی زنجان به این رقابت ها صاحب مدال شدند که این قابل تقدیر و تجلیل است.
خلیلی تعداد ورزشکاران جانباز و معلول این استان به این مسابقات را 15 نفر اعلام کرد و افزود: کسب 2 طلا و 6 برنز، نشان از توانمندی های این ورزشکاران است که به یقین با حمایتهای لازم و کافی می توان به موفقیت های بیشتری نیز دست یافت.
**** ورزش جانبازان و معلولین زنجان زیرساخت های مناسبی دارد
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: این استان از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا در ورزش جانبازان و معلولین برخوردار است و زیر ساخت های مناسبی نیز دارد که می تواند کسب فخرآفرینی ها را تسریع بخشد.
محمدعلی حمزه پور افزود: ورزشکاران جانباز و معلول زنجان در ورزشهایی چون بوچیا، تیراندازی، دو و میدانی، والیبال نشسته، بسکتبال باویلچر، دوچرخه سواری، شمشیربازی و بدمینتون، صاحب عنوان هستند و حرف برای گفتن در مسابقات کشوری و برون مرزی دارند.
وی اظهار داشت: این اداره کل توجه و نگاه ویژه ای به ورزش جانبازان و معلولین زنجان دارد و این باعث رشد و ترقی شده است و انتظار می رود دستگاه های متولی حمایتهای بیشتری را بکنند تا ورزش جانباران و معلولان زنجان بتواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.
**** ورزشکاران جانباز و معلول نشان دادند معلولیت، محدودیت نیست
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان زنجان نیز گفت: ورزشکاران جانباز و معلول با حضور توانمند در میادین ورزشی و کسب نشان های مختلف نشان دادند که معلولیت دلیل بر محدودیت نیست.
مهدی مرادی، افزود: زنجان در رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، نشان داد که از بازوان اصلی فدراسیون این رشته ورزشی است و اما برای فخرآفرینی بیشتر نیاز به حمایت های مالی و تجهیزاتی داند.
وی اظهار داشت: ورزشکاران جانباز و معلول زنجان در 19 رشته مختلف ورزشی اعم از 'بوچیا، دو و میدانی، والیبال نشسته، شنا، بسکتبال باویلچر، قایقرانی، فوتبال هفت نفره، بدمینتون، تکواندو، تنیس روی میز، تیراندازی، وزنه برداری و دوچرخه سواری' فعال هستند.
مرادی با بیان اینکه بانوان در هشت رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند، افزود: در سال 96 این هیات عملکرد خوب و بالایی را داشت و امسال نیز تمام تلاش خود را می کند تا این جایگاه را حفظ و ارتقا بخشد.
وی یادآور شد: در ارزیابی عملکرد سال 96 فدراسیون این رشته ورزشی، هیات جانبازان و معلولان این استان توانست در بین استان های کشور به مقام چهارم دست یابد.
مرادی ادامه داد: در این ارزیابی که بر اساس شاخص های مختلف ازجمله جمعیت و امکانات ورزشی انجام شد هیات جانبازان و معلولان خوزستان و اصفهان به ترتیب اول و دوم شدند و مازندران و خراسان رضوی نیز در مکان سوم جای گرفتند.
وی اظهار کرد: در ارزیابی های گروهی صورت گرفته از سوی فدراسیون نیز که با توجه به تعداد جمعیت و برخورداری از امکانات درقالب سه گروه 'الف، ب و ج' انجام شد هیات جانبازان و معلولان زنجان در گروه 'ب' توانست با 760 امتیاز اول شود و لرستان و گیلان نیز به ترتیب با 752 و 701 امتیاز دوم و سوم شدند.
مرادی با بیان اینکه در بخش امتیاز فنی نیز بانوان زنجان توانستند مقام نخست را ازآن خود کنند، افزود: این هیات در انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی، ورزش همگانی و قهرمانی، تلاش وافر دارد و به نتایج خوبی نیز دست یافته است.
وی تصریح کرد: پارسال، ورزشکاران جانباز و معلول زنجان در مسابقات کشوری به 99 نشان کشور و 12 نشان برون مرزی دست یافت و توانست 9 کاپ قهرمانی را نیز ازآن خود کند.
مرادی افزود: بهره گیری از روانشناس به صورت مستمر، ارایه سرویس ایاب و ذهاب به ورزشکاران و حضور پزشکان متخصص در طی هفته در محل هیات، از اقدامات ویژه این هیات در سال 96 بود و امسال نیز هیات تمام توان خود را بر مسابقات پاراآسیایی متمرکز کرد که نتیجه آن اعزام 15 ورزشکار به این رقابت ها بود که نتیجه آن کسب 2 نشان طلا و 6 برنز شد.
به گزارش ایرنا، در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا نیز 15 ورزشکار زنجانی شامل لیلا ملکی، لیلا عباسی، رقیه امیری، ثریا نوری، سحر حیدری و مرتضی ابراهیمی در رشته بسکتبال باویلچر، در رشته دو ومیدانی احمد اجاقلو در ماده دو 100 و 200 متر، سولماز بازرگان و ژیلا یوسفی در ماده پرتاب دیسک و پروین مقدم در پرتاب وزنه، مهدی محمدی در رشته دوچرخه سواری، فرشید استجلو در رشته بوچیا، رقیه شجاعی در رشته تیراندازی، سینا امیر علایی و طاهر مقدم در رشته دوچرخه سواری نابینایان و کم بینایان، در ترکیب تیم ملی اعزامی حضور داشتند.
ماهرخ مرادی به عنوان مربی دو و میدانی، فرحناز قاسمی به عنوان همراه فنی تیم بوچیا، آذر همایون پور به عنوان سرمربی بسکتبال باویلچر و فرهاد عصفوری و علیرضا مکوندی نیز به عنوان سرمربی و مربی تیم دوچرخه سواری، از زنجان در این رقابت ها که از 11 تا 21 مهر امسال برگزار شد حضور داشتند.
رقیه شجاعی در رشته تیراندازی با تفنگ، مرتضی ابراهیمی نیز در رشته بسکتبال با ویلچر به نشان طلا، احمد اجاقلو در رشته دو و میدانی 100 متر و 200 متر به 2 نشان برنز و سولماز بازرگان و ژیلا یوسفی در رشته پرتاب دیسک، پروین مقدم در رشته پرتاب وزنه و مهدی محمدی در رشته دوچرخه سواری نیز در مجموع به چهار نشان برنز دست یافتند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.