مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان ۷۱۰ روستا وجود دارد که برای ۶۹۶ روستا معادل ۹۸ درصد از روستاهای استان طرح هادی اجرا شده است، افزود: طرح هادی در ۳۶۲ روستای استان زنجان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی منفرد امروز سه‌شنبه در جمع  خبرنگاران استان زنجان به ارائه گزارشی از روند اجرای طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: این نهاد در سه عرصه عمران روستایی، مسکن و بازسازی و مسکن شهری فعالیت می‌کند که در سنوات اخیر در عرصه کمی و کیفی نتایج چشمگیری داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از زمان آغاز اجرای طرح تسهیلات جهت مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی 51 درصد از واحدهای روستایی مقاوم و 49 درصد غیرمقاوم هستند این در حالی است که تعداد واحدهای مسکن روستایی 91 هزار و 265 واحد است که از این تعداد 46 هزار و 836 واحد از این تعداد مقاوم سازی شده است.

به گفته صنعتی منفرد تعداد واحدهای روستایی غیرمقاوم سازی روی گسل در روستاهای استان 13هزار و 475 واحد معادل 28 درصد روستاهای استان است.

این مقام مسسول سقف تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی را 250 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این تسهیلات از سوی بانک های عامل تامین می شود که از محل اعتبارات سال گذشته 393 عقد قرارداد شدند و استان زنجان در طرح بهسازی مسکن روستایی در کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای اقشار محروم و کم درآمد در مجموع 661 نفر از محل حساب 100 امام به مبلغ 23 هزار و 695 میلیون ریال بوده است، ادامه داد: استان زنجان در جذب کمک های بلاعوض از این حساب در رتبه اول است.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان برای تامین مسکن در مرحله نخست 69 فقره و در مرحله دوم 84 فقره در دستور کار قرار گرفت که مرحله نخست نهایی شده است و برای مرحله دوم تاکنون 15 نفر انعقاد قرارداد شده است.

IMG09283039

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 710 روستا وجود دارد که برای 696 روستا معادل 98  درصد از روستاهای استان طرح هادی اجرا شده است، افزود: طرح هادی در 362 روستای استان زنجان در حال اجراست.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه از 91 هزار و 265 واحد روستایی برای 62 هزار و 332 واحد سند مالکیت صادر شده است، خاطرنشان کرد: برای 6270 واحد شهری هم سند مالکیت با همراهی اداره ثبت اسناد صادر شده است.

وی از آغاز طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور و در 211 روستای استان زنجان و 4 هزار و 336  واحد مسکونی روستایی  خبر داد.

وی با یادآوری اینکه اجرای این طرح گام مهمی در جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و سازماندهی مساکن روستایی، ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرح های عمرانی است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح بهبود وضعیت مسکن روستائیان را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با یادآوری اینکه ارائه تسهیلات با هدف نوسازی و بهسازی مساکن روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: هدف از اجرای این طرح جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی جهت توسعه و عمران مناطق روستایی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح با جمع‌آوری آمار و اطلاعات در نظر داریم تا از وضعیت روستا و خصوصیات کمی و کیفی مساکن روستایی آگاه شویم، گفت:  لازم است تا شهروندان ساکن روستاها، دهیاران و بخشداران جهت تهیه آمار دقیق از مسکن روستاها با ماموران آمارگیری همکاری کنند.

صنعتی منفرد ، در پایان،  بر ضرورت همکاری مردم، مسئولان و اصحاب رسانه در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی این موضوع و جذب حداکثری اهالی روستا در اجرای این طرح دارند و می‌توانند با تعامل بیشتر با این نهاد، قدم‌های موثری در اجرای هر چه بهتر این طرح در سطح استان داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.