به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز سه شنبه در مراسم انتخابات دانش آموزی دبیرستان مهدیه ناحیه 2 زنجان گفت: امروز این انتخابات در بیش از یکهزار و 700 آموزشگاه و با حضور 137 دانش آموز واجد شرایط برای رای دادن انجام می شود.
به گفته محمود عباسی، در این انتخابات بجز پایه های اول و دوم ابتدایی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی در آن شرکت می کنند و به تناسب دانش آموزان پنج تا 9 نفر اعضای اصلی انتخاابت دانش آموزی و 2 نفر نیز علی البدل هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته در این انتخابات 137 هزار دانش آموز رای دادند و هشت هزار و 300 نفر نیز در این انتخابات رای مورد نیاز را کسب کردند.
عباسی با بیان اینکه در نتیجه انتخابات دانش آموزی 19 انجمن در بخش هویتی، فرهنگی، هنری، علمی، دینی، قرآنی و گردشگری استان زنجان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: امسال با توجه به بخشنامه ابلاغی مقرر شده تا 23 فرآیند به انجمن های دانش آموزی تفویض اختیار شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه دانش آموزان حق انتقاد و نقد منصفانه دارند، اظهارداشت: این نقدها باید سازنده و راهگشا باشد تا از آن برای اعتلای و ارتقای کیفی برنامه ها استفاده شود.

** مسئولیت پذیری الزم انتخابات است
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: مسئولیت پذیری وآگاهی از الزامات انتخابات است.
محمدحسین صفری اظهارداشت: در کشور ما سالانه یک انتخاب برگزار می شود و تربیت انتخاباتی در کشور کم است چرا که در آن به جای برنامه فرد را لحاظ می کنیم.
وی تاکید کرد: رای دهنده باید توجه کند که کاندیدای انتخاباتی پایبند چه برنامه های اجرایی و منافع جمعی است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان ادامه داد: فرد انتخاب شده باید در پایان هر برنامه ای گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده ارائه و موانع را حل کند.
صفری افزود: باید زمینه رشد سیاسی و تربیت مدیریتی دانش آموزان در انتخابات را فراهم و از این فرصت برای ارتقای آنها برای آینده جامعه بهره گیری کنیم.
به گزارش ایرنا 197 هزار و 186 دانش آموز دختر و پسر در مناطق و نواحی 14 گانه استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.