به گزارش ایرنا، در این نشست که مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز حضور داشتند، پس از شمارش آراء دکتر محمد رضا اسپرورین به عنوان رئیس هیات مدیره مجمع خیرین البرز انتخاب شد.
همچنین در این انتخابات ایزد پل خوابی به عنوان نائب رئیس اول و مجید کرمی به عنوان نائب رئیس دوم مجمع خیرین مدرسه ساز البرز انتخاب شدند.
دراین انتخابات حسن مهرانی نیز مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز شد و دکتر محسن نجم آبادی به عنوان خزانه دار ، مهدی مهرپویا به عنوان بازرس اصلی و زهرا اسحاقی به عنوان بازرس علی البدل دراین دوره از انتخابات حائز اکثریت آرا شدند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز در این نشست با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز،سال گذشته 278 کلاس درس دراین استان احداث کردند، گفت:خیرین در این امر خداپسندانه مشارکت 98 درصدی داشتند در حالی که میانگین مشارکت خیرین در کشور 47 درصد است.
محمد رضا اسپرورین اظهارداشت:مجمع خیرین مدرسه ساز البرز در سه سال متوالی رتبه برتر کشور را در بخش مشارکت ها ی مردمی کسب کرد.
وی شعار امسال مجمع خیرین مدرسه البرز را کمک در ساخت و تجهیز مدارس با هر توان مالی عنوان کرد و یادآورشد: در این استان یک کارگر عضو مجمع خیرین مدرسه ساز البرز است که با داشتن حقوق کارگری هر سال یک نیمکت برای به مدارس کم برخوردار اهدا می کند.
وی اضافه کرد: زن سرپرست خانواری در این مجمع عضویت دارد که در این راه مقدس با توان مالی اندکش گام برداشته است .
وی تصریح کرد: ایران، کشور عشق است که مردمش با عشق رشد می کنند و با انجام کارهای نیکوکارانه بستر خدمت به همنوعان خود بوجود می آورند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست بیان داشت : گسترش فرهنگ مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی در این استان نیاز به همراهی قلم توانمند خبرنگاران فعال در رسانه ها دارد.
خسرو ساکی بیان داشت : البرز نیاز به موج مشارکت مردم در زمینه فضاهای آموزشی و کمک به ساخت مدارس در این استان با هر توان مالی دارد.
وی یادآورشد: از سال 92 تا کنون 1450 کلاس درس از محل اعتبارات استانی و خیرین مدرسه ساز در این استان احداث شده است.
وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز الگوهای نیک اندیش و نیکوکاری در جامعه هستند که با تامین بخشی از نیاز فضاهای آموزشی به کمک آموزش و پرورش آمده اند.
وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز با این حرکت نامشان درتاریخ برای همیشه زنده می ماند، اظهارداشت: در استان البرز به دلیل مهاجرت بی رویه با رشد جمعیت در 4 دهه گذشته روبرو شده ایم در حالی که متناسب با این رشد جمعیت امکانات در همه بخش ها به ویژه آموزش و پرورش تامین نشده است.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر سرانه فضای آموزشی در البرز 3.52 صدم مترمربع است،گفت: فضای سرانه آموزشی در البرز نسبت به سرانه دانش آموزی کشور 1.65 صدم مترمربع عقب تر است که نتیجه آن وجود کلاس های با تراکم بالای دانش آموزی و 2 شیفته شدن مدارس در این استان شده است.
ساکی اضافه کرد: رفع این چالش ها نیاز به پیش بینی اعتبار و افزایش سهم اعتبار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از محل اعتبارات استانی و کشوری و مساعدت خیرین در امر مقدس مدرسه سازی می باشد.
وی تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز البرز از سال 90 تا کنون 72 پروژه با 635 کلاس درس و با زیربنای 80 هزار و 453 مترمربع اجرا کرده اند.
در این نشست مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز نیز به رشد 3 درصدی سالانه دانش آموزی در البرز اشاره کرد و افزود: این رشد معادل 11 هزار نفر جمعیت دانش آموزی در سال است که برای پاسخ به نیازهای آموزشی آنان باید 370 کلاس درس جدید در این استان احداث شود.
محمد دلاوریان اظهارداشت: 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین ساخته شده است که قابل تحسین است.
وی یادآور شد: تا کنون 50 درصد هزینه های ساخت و تجهیز مدارس البرز توسط دولت تامین شده است.
وی بیان داشت : یک هزار و 333 مدرسه البرز در 96 هزار متر مربع تحت پوشش طرح استاندارد سازی سیستم گرمایش قرار گرفت .
وی خاطرنشان شد: 12 طرح نیمه کاره آموزشی در البرز وجود دارد.
استان البرز دارای 460 هزار دانش آموز در 17 هزار و 192 کلاس درس با 2 هزار و 700 کد مدرسه است.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.