مجید قزوینیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری بیش از 40 هزار هکتار از اراضی دیم و 2 هزار و 500 هکتار زمینهای آبی شهرستان ابهر به زیر کشت گندم خواهد رفت.
وی با اشاره به تخصیص بذرهای گواهی شده به کشاورزان، خاطرنشان کرد: بذر گواهی شده به میزان لازم برای کشت تخصیص یافته است و بیش از 50 درصد مزارع با استفاده از بذر خود مصرفی کشاورزان کشت خواهد شد.
قزوینیان بیان کرد: در شهرستان ابهر بیش از 20 واحد کارگاهی نسبت به بوجاری بذرهای مورد نیاز کشاورزان اقدام می کنند و کود های مورد نیاز کشاورزان قبل از کاشت به ویژه کودهای فسفاته، پتاسه و ازته بر اساس سهم شهرستان پیش بینی و تدارک دیده شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: 100در صد مزارع دیم بصورت مکانیزه کامل کشت می شود و بیش از 80 درصد مزارع آبی هم با ردیفکار های آبی کار انجام می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به حضور کشاورزان توانمند و اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان ابهر برای آموزش آنها عملکرد مزارع به میزان قابل توجهی اضافه شده است.
قزوینیان یاد آور شد: در سال زراعی 96_97 کشاورزان شهرستان ابهر بیش از 45 هزار تن گندم و در حدود 6000 تن انواع جو آبی و دیم تولید کردند.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.