هومن امیدوار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آنچه در نتیجه بررسی ها به دست بازرسان کار در استان رسیده است، انعقاد قراردادهای سفید امضا در کارگاهها شیوع و گستردگی ندارد.
وی به راه اندازی سامانه جامع روابط کار و الزام کافرمایان به ثبت قراردادها در آن اشاره و خاطرنشان کرد: با فراگیر شدن فعالیت این سامانه موضوع قرار دادهای سفید برای همیشه حل می شود.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از به روز شدن همه پرونده های مشاغل سخت و زیان آور در این استان خبر داد و گفت: در سامانه تحت وب مشاغل سخت و زیان آور دیگر نیاز به مراجعه حضوری کارگران نیست و همه مراحل از ثبت نام تا ارسال مستندات به تامین اجتماعی و مرکز بهداشت و دریافت پاسخ، به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی اظهار داشت: از زمان راه اندازی و فعالیت سامانه مشاغل سخت و زیان آور میزان مراجعه حضوری کارگران برای پی گیری مراحل اداری موضوع، چهار تا پنج برابر در استان کاهش داشته است.
مشاغل سخت و زیان آور کار‌هایی است که در آن عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی، ‌مکانیکی، ‌بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد است و در اثر اشتغال نیروی کار تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی جسمی و روانی در شخص ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن باشد.
به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان 6 هزار و 600 نفر در این استان با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور در نیمه نخست سال جاری بازنشسته شده اند.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.