به گزارش ایرنا، داود کارگرزاده روز شنبه در مراسم روز جهانی استاندارد افزود: یکی از اقدامات جدید این اداره کل در راستای سیاست ها و ابلاغی رهبر معظم انقلاب بند 24 اقتصاد مقاومتی ،پوشش استاندارد برای تمامی کالای ساخت داخلی، ترویج حلقه های کیفیت در واحدهای تولیدی و خدماتی است.
وی بیان کرد: دراین نوع رویکرد بکارگیری تکنیک ها، ابزارهای لازم در حوزه مهندسی کیفیت و همچنین رویکرد خلاقانه به حوزه مسائل پرداخته شده و با تامین اهداف سازمان نسبت به حل مشکلات اقدام می شود.
این مسئول ادامه داد: این حلقه ها زیر نظر انجمن ها ،کنترل کیفتی و مسئولان فنی استان بصورت داوطلبانه به فعالیت خود ادامه داده و کارشناسان این اداره کل نیز نظارت های لازم را انجام می دهد.
مدیر کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: از مزایای مهم این حلقه های کیفیت انجام کار گروهی، افزایش مشارکت و همدلی در بین اعضا، افزایش دانش ،روحیه و انگیزه و همچنین افزایش تعلق سازمانی است که در نهایت به بهبود منجر می شود.
وی اظهار داشت: این کار به افزایش راندمان، افزایش بهره وری ، افزایش اثر بخشی و کاهش ضایعات در این نوع حلقه ها منجر خواهد شد .
این مسئول ادامه داد: هم اکنون 16 دفتر استاندارد سازی در واحدهای تولیدی ، مراکز دولتی و علمی ، پژوهشی و دانشگاهی راه اندازی و تاسیس شده که این کار در راستای توسعه و تدوین استانداردهای ملی و مشارکت در استانداردهای بین المللی انجام گرفته است.
وی بیان کرد: این استان اولین استانی است که در صدرو پروانه تایید صلاحیت برای حد مجاز آلاینده ها با دستور العمل جدید اقدام کرده چرا که تجمع آلاینده ها ، سموم ، آفتها و کودهای شیمایی موجب بروز و بیماری های گوارشی و در نهایت به سرطان منجر می شود.
کارگرزاده افزود: با همکاری جهادکشاورزی ، اداره کل استاندارد و کمیته علایم برای 19 محصول کشاورزی استان پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها صادر شده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون و با کارهای انجام شده بالای 95 درصد نمونه ها با همراهی 58 آزمایشگاه همکار در استان تایید صلاحیت شده انجام می گیرد و موارد خاص به بیرون از استان ارجاع داده می شود.

** مشکلات کنونی کشور ناشی از عدم استاندار سازی رفتارها است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان ادامه داد: استاندارد فقط به حوزه کسب و کار اختصاص ندارد بلکه این موضوع باید در رفتارها و اخلاق ها نیز باید جاری و ساری باشد.
غلامحسین جمیلی افزود: کشورمان پیشینه غنی دارد ، این در حالی است ایرانیان دربسیاری از شاخص ها بیش از استاندارد جهانی مصرف می کند و هیچ جایی مصادیق مصرف منطبق با یک مدل تعریف شده نیست.
وی اظهار داشت: وضعیت امروزی کشور به ویژه مشکلات ناشی از نوسانات ارزی همه را سرگم کرده ، درحالی که مشکلاتی در حوزه اجرا ، قانونگذاری ، مسولان و دولتمردان در نحوه تصمیم گیری ها وجود دارد.
این مسئول ادامه داد: بخشی از مشکلات کنونی کشور که همه جامعه را گرفتار کرده، ناشی از عدم استاندارد در رفتارهای اجتماعی مردم است.
وی بیان کرد: باید پذیرفت که هیچکدام از افراد جامعه رفتار عمومی منطقی در رابطه با مسائل ارزی انجام ندادند، بلکه متناقض وطن دوستانه نسبت به این قضیه عکس العمل نشان داده و این موضوع بسیار تشدید تر شد.
جمیلی خاطر نشان کرد: بر ین اساس می توان مدل هرمی را در ارتباط با اصلاح رفتارها و استاندارد کردن عکس العمل ها مباحث ارزی رخ داده در جامعه پیاده سازی و اجرا کرد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.