به گزارش ایرنا، علی وقفچی روز شنبه در مراسم روز جهانی استاندارد افزود: بر این اساس تولیدات داخلی نیز باید توان رقابت و مزیت صادراتی را داشته باشد که در صورت تحقق این امر وضعیت خوبی حاصل شده و حتی می توان کیفیت را نیز ارتقا داد.
وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن ظرفیت های کشور باید بیش از گذشته مجهیز به علم دانش شویم که این امر کشور را در بین برترین ها قرار می دهد.
وقفچی خاطرنشان کرد: هر حرکت و قاعده ای باید با توجه به شاخص های علمی باشد و در این میان مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد در این مسیر دولت را در بحث استاندارد سازی یاری دهد و موانع احتمالی را در این بخش برطرف کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بر این اساس همگان و دستگاههای متولی باید متحد از تولید داخل در بخش های مختلف حمایت کنند و این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت ویژه ای دارد.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران نیز در این مراسم گفت: استاندارد مدار دکترین انسانیت و اخلاق مداری است که نتیجه پیوستگی و انسجام و پویایی را به دنبال دارد و در جایی که استاندارد نباشد مشکلاتی را به همراه دارد.
علیرضا خاکی فیروز افزود: استاندارد روح یک تفکر متعالی است در جایی که آسایش و آرامش وجود داشته باشد به طور قطع نیز استاندارد حاکم است.
وی یادآوری کرد: روز جهانی استاندارد تجلیل و تقدیر از کسانی است که استاندارد فکر می کنند ، نگرش و رفتار استاندارد دارند و این موضوع اهمیت ویژه ای دارد.
این مسئول ادامه داد: انقلاب صنعتی با مراحل اول ، دوم و سوم آغاز شد و مرحله چهارم آن نیز در سال 2011 از شهر هانوفر آلمان شکل گرفت که نسبت به دیگر انقلاب‌های صنعتی، گستردگی بالایی دارد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون هوش مصنوعی در جهان در حال گسترش است و همه اشیا و رخدادهای اطراف را می‌توان ذره‌ای از انقلاب صنعتی چهارم قلمداد کرد.
به گزارش ایرنا، هر سال در 22 مهر (برابر با 14 اکتبر) اعضای سازمان های ISO، IEC و ITU روز جهانی استاندارد را گرامی می­ دارند و این فرصتی است تا از تلاش ها و همکاری­ های هزاران کارشناس در سرتاسر جهان که توافقات فنی را تهیه و تدوین می ­کنند تا به عنوان استاندارد بین ­المللی منتشر شود قدردانی شود.
شعار امسال روز جهانی استاندارد' استانداردهای بین المللی و انقلاب صنعتی چهارم 'است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.