به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در مراسم روز جهانی استاندارد افزود: بر این اساس استاندارد کلید توسعه هر کشوری محسوب می شود و در این میان تولید کالای غیر استاندارد خسارت های زیادی را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: مهمترین ماموریت استاندارد توجه به 2 مقوله امنیت و سلامت جامعه است که در استاندارد سازی تولیدات کشور اهمیت می یابد.
این مسئول ادامه داد: همه خسارت های کنونی در جامعه به دلیل رعایت نکردن استاندارد سازی است و در کنار این مهم علاوه بر مهر تایید تولیدات،تایید کیفیت کار در حوزه های مختلف نیز لحاظ شود.
وی ابراز کرد: متاسفانه با نگاهی به وقایع اخیر در کشورمان مثل وقوع سیل ، این موضوع بخوبی نمایان می شود که پل ها و راههای ساخته شده باید مورد تایید سازمان نظام مهندسی باشد و این در حالی که ساختمانها نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند.
استاندارد زنجان تاکید کرد: بر این اساس در هنگام بروز بسیاری از حوادث غیر مترقبه و با کوچکترین حادثه ای ساختمان فر می ریزد و این به دلیل آن است که محاسبات نادرست انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: نظام مهدسی کشاورزی باید تولید کشاورزی را استاندارد سازی کند و تا جان مردم در سلامت باشد چرا که استانداردها در تمامی اجزای زندگی مردم دخالت دارد.
درویش امیری افزود: این موضوع زیبنده نیست که پلی ساخته و با یک سیل ویران شود و باید این پل با دقت و محاسبات دقیق از سوی ناظر پروزه انجام می گرفت که چنین نبود.
وی بیان کرد: این در حالی است وقوع سیل اخیر پل 150 ساله را تکان نمی دهد، اما پل 15 ساله به راحتی تخریب می شود و این موضوع قابل تامل است.
استاندار زنجان ادامه داد: بر این اساس نظام مهندسی و مجمع ناظرین در طرح ها و پروژه های عمرانی و از همه مهمتر کارفرمایان نیز در این بخش پاسخگو باشند.
وی یادآوری کرد: احداث و اجرای پروژه های مختلف باید بر مبنای استاندارد باشد ،تا زندگی مردم در امنیت کامل باشد و استاندارد به این معنانیست که یک کالای تولید شده فقط مهر استاندارد ان لحاظ شود.
درویش امیری افزود: استاندارد در همه اجزای زندگی مردم دخالت دارد و در گذشته این حوزه بیشتر بر تولید مواد غذایی متمرکز بود ،اما امروزه به دلیل زندگی ماشینی ، گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت جهانی این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
وی ابراز کرد: استاندارد به تولیدکنندگان بخش خصوصی اختصاص ندارد و بخش انرژی از قبیل گاز و نفت باید 100 درصد استاندارد تولید شود که غیر استاندارد بودن آن تبعات منفی بدنبال دارد.
استاندار زنجان ادامه داد: بخش حمل و نقل ، جاده ها و وسایط نقلیه و حتی رانندگی نیز باید مبتنی بر معیارهای استاندارد باشد و تحقق آن خسارت های ناشی از آن را کاهش می دهد.
وی خاطر نشان کرد: ساختمانهای کلنگی سرمایه ملی است و باید آنچنان احداث شود که به عنوان آثار فرهنکی و محلی لحاظ شود و در این میان نباید فشار اقتصادی به ساخت ساختمانهایی غیر استاندارد منجر شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.