به گزارش ایرنا، دکتر محمد رضا صائینی شامگاه چهارشنبه در همایش آگاهسازی از علائم اولیه سرطان سینه در مهرانه استان افزود: درمان سرطان در مواقعی که دیر هنگام تشخیص داده شود، نتیجه بخش نخواهد بود و در این میان خطر سنجی بیماری های قلبی و عروقی و غربالگری سرطان های سینه، روده بزرگ و دهانه رحم از گام های مهم و اساسی دانشگاه علوم پزشکی است.
وی اظهار داشت: سرطان سینه در بین بانوانی این استان شیوع بیشتری دارد که می توان با کشف این بیماری در مراحل اولیه در درمان ها موفق ش.
این مسئول ادامه داد: در دهه 60 انقلابی در حوزه سلامت کشور رخ داد که این مهم یکبار دیگر در دوره اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح از حاشیه تا داخل شهر نظام اصلاح با محوریت بیماری های غیر واگیر عملیاتی شد که در ارتقای سطح سلامت کشور بسیار تاثیر گذار بوده است.
صائینی افزود: انجمن حمایت از بیماران سرطانی(مهرانه)با فعالیت های چشمگیر و قابل قبول در سطح کشور جایگاه خود را در سطح کشور پیدا کرده و هم اکنون به عنوان الگویی ارزشمند ملی و مجموعه ای پیشرو مطرح است.
به اعتقاد پزشکان متخصص بروز سرطان تا 40 درصد قابل پیشگیری است و تغییر در روش زندگی، نوع تغذیه، مصرف دخانیات و ورزش نکردن ازمهمترین عوامل ایجاد این بیماری محسوب می شود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.