به گزارش ایرنا، سردار نصر الله فتحیان روز شنبه در ویژه برنامه هفته دفاع مقدس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: حوزه پزشکی کشور در هشت سال دفاع مقدس با حداقل ها در میدان حاضر شد، اگرچه انجام این کار مهم در برهه ای با دشواری هایی هم روبرو بود.
وی با بیان اینکه رکورد زمان تخلیه مجروح نیز در هشت سال جنگ تحمیلی شکسته شد، اظهار داشت: ملت ایران در جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمدند و جمهوری اسلامی قدرتمندانه به دشمنان اجازه ایجاد ناامنی در داخل کشور را نخواهد داد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود آنکه حوزه سلامت با حداقل ترین اقلام دارویی روبرو بود؛ بیش از یکهزار عملیات اورژانسی توسط گروههای بهداری انجام و چندین بیمارستان در نزدیکترین فاصله خط مقدم جنگ برپا شد که محصول این امکانات حضور پزشکان، پرستاران، امدادگران و جامعه جراحان بود.
وی از درخشش و نقش کلیدی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: به برکت خون شهیدان و جمهوری اسلامی هم اکنون کشورمان در حوزه های مختلف پزشکی به ویژه جراحی حرفی برای گفتن در دنیا دارد و این رویه باید همچنیان ادامه یابد.
فتحیان خاطر نشان کرد: هم اکنون توان دفاعی و امنیتی کشور در سطح بالایی قرار دارد چرا که تجارب هشت سال دفاع مقدس کشورمان را آب دیده و مقاوم تر کرد.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بهداری رزمی ادامه داد: امروز کشورمان در حوزه های مختلف به پیشرفت های مختلفی نایل شده است که متاسفانه این موفقیت ها برای گروه های هدف بویژه جوانان بازگو نمی شود.
وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی در بیشتر شاخص های کمی و کیفی جزو کشورهای مطرح دنیا است، بطوری که هم اکنون 100 کارخانه دارویی در ایران وجود دارد و علاوه بر آن 95 درصد داروهای مورد نیاز و 50 درصد مواد اولیه آن در داخل تولید می شود.
فتحیان افزود: در صنعت دارویی کشور پیشرفت های چشمگیری حاصل شده و حتی کیفیت داروهای داخلی نیز به مراتب افزایش یافته است، هم اکنون وجود 35 دانشکده داروسازی با قدمت70 ساله بیانگر پیشرفت ههای این بخش است.
این مسئول ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با برنامه های متعدد خود سعی در براندازی نظام داشتند که آغاز جنگ تحمیلی توسط عراق، با حمایت استکبار جهانی از جمله این اقدامات بود.
وی اظهار داشت: دشمنان تصور می کردند با آغاز جنگ تحمیلی علیه کشورمان به اهداف از پیش تعیین شده خود می رسند در حالی که ملت و رزمندگان ایران با حداقل امکانات آن روز به مصاف دشمنان رفتند.
این مسئول بیان کرد: دشمنان فکر می کردند در مدت یکماه به اهداف تعیین شده خود که همانا تصرف بخش هایی از ایران بود، می رسند اما اتحاد، انسجام و همدلی ملت ایران نگذاشت این مهم محقق شود.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بهداری رزمی ادامه داد: ملت ایران تمام هستی خود را در هشت سال دفاع مقدس برای کشور و اسلام به میدان آوردند.
وی اظهار داشت: هم اکنون با کارهای انجام گرفته استان زنجان به قطب پزشکی کشور تبدیل شده که این کار با کسب شاخص های مختلف انجام گرفته و تلاش زیادی باید انجام گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان نیز در این برنامه گفت: هم اکنون کشور در شرایط خاصی قرار دارد و همدلی و هم افزایی می تواند راه ناهموار موجود را بهبود بخشد.
دکتر پرویز قزلباش افزود: انجام وظیفه همه مسئولان با توجه به وظایف محول شده امری مهم بوده و به این موضوع باید توجه شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.