به گزارش ایرنا، فرامرز نیک سرشت روز شنبه در کارگروه اشتغال استان افزود: شرایط در جامعه به گونه ای است که همه دانش آموختگان دانشگاهی منتظرند تا زمینه اشتغال آنان در دولت فراهم شود.
وی اظهار داشت: باید این واقعیت را بپذیریم که دولت نمی تواند برای پنج میلیون دانش آموخته دانشگاهی شغل ایجاد کند، بنابراین خود جوانان باید در زمینه کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار وارد میدان شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به سهم اندک بخش خدمات میزان اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های سالانه مرکز آمار ایران، سهم بخش خدمات در حوزه اشتغال در استان زنجان هموار پایین بوده است.
محمدرضا یوسفی افزود: تا پایان سال 96، سهم بخش خدمات در زنجان به 34.3 درصد رسید که این میزان متناسب با ظرفیت های استان نیست و نیازمند برنامه ریزی و اتخاذ روش های علمی برای توسعه اشتغال در این زمینه است.
وی اظهار داشت: به دلیل پایین بودن سهم بخش خدمات در اشتغال استان، کمیته توسعه بخش خدمات در سال 94 در کارگروه اشتغال استان تشکیل شد که در نتیجه فعالیت آن 220 عنوان فرصت و فعالیت در حوزه خدمات استان شناسایی و شناسامه دار شد.
یوسفی با بیان اینکه اشتغال در حوزه خدمات از نظر زمانی زودبازده است و ارزش افزوده بالایی هم دارد، خاطرنشان کرد: با وجود شناسایی 220 عنوان شغلی در حوزه خدمات، بخشی از آنها در سطح جامعه چنان که باید محقق نشد، بنابراین در سال جاری تلاش ها برای توسعه رشته های شغلی حوزه خدمات در استان ادامه دارد.
منصور عبادی، معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این جلسه به مزیت های کسب و کارهای خرد و توسعه اشتغال در این حوزه اشاره کرد و گفت: مستقل بودن، رفع نابرابری در دست یابی زنان به فعالیت های اشتغالزا، کم هزینه و زودبازده بودن از امتیازات ایجاد اشتغال در این حوزه است.
وی افزود: بر اساس مطالعات میدانی انجام شده، پیچ و خم های مختلف اداری، ناپایداری بخشنامه ها و دستورالعمل ها، جزیره ای بودن تصمیم گیری ها در حوزه کسب و کارهای خرد، ارتباط نامناسب دانشگاه و بازار کار، سخت بودن دسترسی فعالان کسب و کارهای خرد و به منابع مالی و بانکی و نبود فرهنگ و کار تلاش در بین جوانان از جمله موانع توسعه کسب و کارهای خرد در جامعه است.
به گزارش ایرنا، در چهارمین کارگروه اشتغال استان زنجان، 15 طرح پژوهشی دستگاه های اجرایی پیرامون مسائل توسعه اشتغال در استان مورد ارزیابی قرار گرفت.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.