به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح زنجان که همزمان با سراسر کشور، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برگزار شد افزود: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.
وی اظهار داشت: دشمنان اسلام و ملت ایران، به هیچ اصول اخلاقی و بین المللی، پایبند نیستند و باید دست در دست یکدیگر و پشت سر امام مسلمین (مقام معظم رهبری)، شعار عاشورایی 'هیهات من الذله' را سر دهیم.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه، امروز نیروهای مسلح با انجام رژه، ندای مقاومت، استقلال و آزادیخواهی ملت ایران را سر می دهند، تاکید کرد: مردم زنجان نیز همگام با کشور، یکدل و یکصدا پشت سر رهبری تا آخرین نفس و قطره خون ایستاده اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با اشاره به اینکه الگوی ما در جنگ هشت ساله، 'عاشورا' بود، گفت: ایران در جنگ تحمیلی و نابرابر با درس گرفتن از عاشورا، موفق و سربلند بیرون آمد و امروز نیز دشمن با همه توان و با جنگ فرهنگی و رسانه ای، شبیخون فرهنگی، فشار اقتصادی و تبلیغات دروغین، به میدان آمده اما باید بداند راه ما همان راه سیدالشهدا است.
حجت الاسلام خاتمی به رشادت و دلاورمردیهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هفته دفاع مقدس، یادآور و غرور آفرین بخش تاریخ حیات انقلاب اسلامی است که رزمندگان اسلام و ملت ایران با مقاومت و ایستادگی توانستند به تمام دشمنان ازجمله ابرقدرت ها درسی فراموش نشدنی بدهند.
وی تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار، انتظار نداشت زنجیرهای اسارت کشور عزیز ایران که به عنوان حیات خلوت آمریکا و رژیم جعلی اسراییل شده بود با این انقلاب الهی از هم گسسته شود و دم از استقلال بزند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، تمام معادلات و محاسبات دشمن به هم خورد و آنها که درپی شکست انقلاب در همان ماه های نخست بودند نتوانستند به اهداف خود دست یافته و جلوی انقلاب را بگیرند که به همین خاطر متوسل به ترفند و توطئه شده و در نهایت جنگ را بر ایران تحمیل کردند اما در این شرایط سخت، نیروهای مسلح و ملت ایران با رهنمون ها و هدایت های رهبر کبیر انقلاب، سر تعظیم در مقابل آنان فرود نیاورد و به زندگی ذلت بار و نکبت بار، تن در نداد.
به گزارش ایرنا، در این آیین نیروهای مسلح استان زنجان، توان، صلابت، اقتدار و آمادگی رزمی و دفاعی خود را برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.