به گزارش ایرنا، علی حیدری شامگاه شنبه در جلسه شورای ثبت احوال شهرستان ابهر، افزود: اهمیت ثبت احوال بر کسی پوشیده نیست و هر چه آمار و اطلاعات دقیق باشد تصمیم گیری و تصمیم سازی دقیق تر و درست تر می شود.
وی اظهار کرد: با داشتن آمار فراوانی جمعیت، میزان تولد و مرگ و میر می توان برای تصمیم سازی در همه حوزه ها بهره مند شد که به این منظور باید آمار جمعیت شهری و روستایی کامل مشخص شود.
این مسئول ابراز کرد: شهرداری ها، پزشکی قانونی، بیمارستان ها و خانه های بهداشت در روستاها مکلفند به شبکه الکترونیک دولتی وصل شوند تا ثبت احوال بتواند به صورت برخط به اطلاعات مرگ و میر دسترسی داشته باشد.
حیدری تاکید کرد: با توجه به اینکه سیستم دستی همواره با خطا همراه است، از این رو باید بیاموزیم که از سیستم الکترونیک استفاده کنیم که در صورت داشتن خطا نیز به سرعت قابل اصلاح است بنابراین با وجود پیشرفت های الکترونیک سیستم دستی دیگر پذیرفته نیست.
فرماندار ابهر با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند در شهرستان ابهر، بیان کرد: روند صدور کارت ملی باید ساده سازی شود تا مردم بتوانند به راحتی برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند و انتظار داریم تا پایان سال پرونده این طرح بسته شود.
حیدری با انتقاد از گرفتن عکس افراد متقاضی صدور کارت ملی هوشمند توسط متصدیان مربوطه، تصریح کرد: عکس کارت ملی برای سالیان سال باقی خواهد ماند و باید برای این کار یک عکاس حرفه ای مستقر در ثبت احوال یا پست در نظر گرفته شود که متاسفانه خود ثبت احوال یا پست اقدام به این کار می کند که عکس های مناسبی از متقاضیان گرفته نمی شود و موجب نا رضایتی می شود و لازم است برای این کار با بخش خصوصی قرارداد بسته شود.
رئیس ثبت احوال شهرستان ابهر نیز در این جلسه، افزود: اجرای طرح های تعویض شناسنامه، ابلاغ کارت ملی، صدور آن و اسکن اسناد موجب شده بسیاری از اسناد بلاتکلیف، قدیمی و همچنین اسناد جعلی تعیین تکلیف شود.
رکن الدین حسینی تصریح کرد: از 200 برگ سند ثبت ولادت شهرستان ابهر حدود 17هزار سند بلاتکلیف وجود داشت که براساس طرح تعویض شناسنامه اشخاص باید به ثبت احوال مراجعه می کردند تا هویت آنان احراز شود بنابراین افرادی که دارای اسناد جعلی و بلاتکلیف بودند شناسایی و تعیین تکلیف شدند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر 400 سند از 17هزار سند بلاتکلیف باقی مانده است که قابل دسترسی نبوده است که با صدور کارت ملی هوشمند دیگر از این اسناد بلاتکلیف و ریزش ها نخواهیم داشت.
رئیس ثبت احوال شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: بدون گواهی ولادت شناسنامه صادر نمی شود و در مواقعی که فرزندی در روستا و در منزل به دنیا آمده و گواهی تولد نداشته باشد با تحقیقات محلی و همکاری شوراها، دهیاری و خانه بهداشت نیروی انتظامی و دادگستری برای این افراد شناسنامه صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه 38 هزار و 300 مورد خدمت توسط ثبت احوال به مردم ارائه شده است، بیان کرد: از یکم شهریور سال 96 تا 31مرداد سال 97، صدور 24 هزار و 124 قطعه کارت هوشمند ملی، 5هزار و 181جلد تعویض شناسنامه، 376 مورد تغییر نام خانوادگی، 205 مورد تغییر نام، 806 مورد ثبت فوت، 903 فقره استعلام از اداره های دولتی و صدور یک هزار و863 فقره گواهی فوت از اقدامات ثبت احوال شهرستان ابهر بوده است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.