احد یاغموری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین دمای هوای مرداد امسال شهر زنجان طی سال جاری روند افزایشی داشته و در واقع شهروندان زنجانی روزهای گرمی را سپری کردند.
وی اظهار داشت: بر این اساس دمای هوای مرداد امسال شهر زنجان 26.3 دهم سانتیگراد بود که همین میزان نیز در مرداد سال گذشته نیز ثبت شده بود.
یاغموری افزود: میانگین دمای هوای مرداد طی 30 سال گذشته شهر زنجان 23.7 دهم سانتیگراد،20 سال اخیر 24 ، 10 سال و پنج سال گذشته نیز به ترتیب 24.4 و 25.3 سانتگیراد بوده است.
وی بیان کرد: دمای کمینه مرداد امسال نیز 17.4 دهم سانتیگراد بود که نسبت به سال های گذشته نیز بی سابقه بوده است.
این مسئول ادامه داد: آمارها نشان می دهد میانگین دمای مرداد امسال و سال گذشته شهر زنجان در مقایسه با 30 سال گذشته 2.6 دهم درجه گرم تر شده و حتی تحلیل های ماه شهریور نیز نشان می دهد دمای هوا بیش از حد نرمال خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: پیش از این نیز بررسی ها نشان می داد دمای کمینه و بیشینه هوای تیرماه امسال در مناطق مختلف این استان نسبت به بلندمدت بین سه تا 6 درجه افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.