شورای امنیت سازمان ملل حملات تروریستی توسط داعش در کرمان را محکوم کرد.

به گزارش جماران؛ بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت امروز توسط رئیس شورا صادر شد:

اعضای شورای امنیت حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 3 ژانویه 2024 را به شدیدترین الفاظ محکوم کردند؛ اقدام مذموم تروریستی ای که منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر از جمله کودکان و زنان و 211 نفر دیگر زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم است.

اعضای شورای امنیت مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کردند و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.

اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کردند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است.

اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند. آنها از همه کشورها خواستند، بر اساس تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها، در هر مکان، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آنها مجدداً بر لزوم مبارزه همه کشورها به هر وسیله، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان، و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی تأکید کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.