jamee

به گزارش جی پلاس؛ صمد حاج جباری با اشاره به اینکه برای ترم تابستان، برنامه هایی را برای چگونگی در اختیار گذاشتن خوابگاه به دانشجویان پیش بینی کرده ایم، اظهار کرد: در گام نخست، باید خوابگاه ها تخلیه شوند. چرا که تا این امر محقق نشود، طبیعتا تحویل اتاق ها به سایرین، مشکلات و حاشیه هایی را در پی خواهد داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه بهشتی ادامه داد: به منظور تخلیه خوابگاه ها، مراتب اطلاع رسانی از سوی دانشگاه به دانشجویان نیز اعلام شده است که پیش بینی می کنیم طبق روال معمول، تخلیه خوابگاه،  تا ۳-۴ روز پس از پایان امتحانات به طول بیانجامد. 

حاج جباری اظهار داشت: در همین ایام، همزمان آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در ترم تابستان قصد دفاع دارند، احتمالا باید پروپوزال های تحقیقاتی و آموزشی ارائه بدهند و یا اینکه امتحان جامع در پیش دارند، باید درخواستهایشان را روی سیستم دانشگاه ثبت کنند و ما پس از بررسی های لازم و در نظر گرفتن ظرفیت هایی که با تخلیه اتاق ها ایجاد می شود، خوابگاه را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اولویت تخصیص خوابگاه با دانشجویانی است که در آستانه فارغ التحصیلی هستند، گفت: باید ببینیم چه تعداد فارغ التحصیل می شوند و چه تعداد درخواست خوابگاه دارند تا در ادامه بر اساس آن بتوانیم برای ترم آینده (مهر ماه) برنامه ریزی کنیم.

حاج جباری افزود: در این میان آنچه مسلم است، توجه ویژه ما به رعایت فاصله گذاری ها و بهره برداری از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاهی خواهد بود. از طرفی همچنان منتظریم تا ظرفیت های خالی خوابگاه ها مشخص شود و سپس هماهنگ با برنامه های آموزشی که چه بسا ممکن است بصورت ترکیبی؛ هم غیر حضوری و هم حضوری باشد، ضمن لحاظ کردن برخی اولویتها، برای مهرماه برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: البته برای ترم تابستان نیز، استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاهی در دستور کار قرار دارد. به این منظور پیش بینی کرده ایم فقط یک طبقه از تختهای ۲ طبقه به دانشجویان اختصاص پیدا کند که با این اقدام، عملا اتاق های ما که غالبا ۴ نفره است، در اختیار فقط ۲ نفر دانشجو با اولویت تحصیلات تکمیلی و یا دروس علمی و آزمایشگاهی، قرار خواهد گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی همچنین با تاکید بر این که اولویت اصلی دانشگاه، حفظ سلامتی جامعه دانشگاهی؛  اعم از دانشجو، استاد و کارمندان است، گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا در کشور، هر چند تعدادی از کارکنان و حتی اعضای هیات علمی به این بیماری مبتلا شدند(حدودا ۷-۸ نفر)، با این وجود اما خوشبختانه هیچ مورد فوتی نداشتیم.

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند