محمد بخارایی روز دوشنبه در نشست 'تعیین هیئت اجرایی انجمن طرفداران ایمنی راه ها' در سالن جلسات ادراه کل حمل ونقل و راهداری خوزستان در اهواز اظهار داشت: آن چه در بحث ایمنی در چهار دهه اخیر مغفول مانده، بحث مشارکت مردم که در بحث تصادفات بسیار اهمیت دارد زیرا نیمی از مصدومان تصادفات رانندگی در بیمارستان ها کشته می شوند.
وی افزود: مجلس، قوه قضاییه و دولت وظیفه دارند برای ارتقا رفاه و بالا بردن امید به زندگی در جامعه تلاش کنند و در کنار آن باید تلاش کنیم فرهنگ در بین مردم، مجلس و دولت افزایش یابد.
رییس انجمن طرفداران ایمنی راه های کشور با بیان این که ارتقای ایمنی راه ها سرلوحه این انجمن است، گفت: یکی از وظایف تشکل های مردم نهاد همراه کردن مسئولان و بالا بردن توقع از آن ها است و در همین راستا تلاش داریم تا تبدیل شهروند غیرمسئول را به مسئول، مطالبه گری و توقع از دستگاه های اجرایی را افزایش و رعایت حقوق شهروندی را در بین مردم و دولت نهادینه کنیم.
بخارایی با اشاره به مجروح و معلول شدن هزار نفر در هر روز در تصادفات در ایران گفت: ایمنی حق آحاد یک ملت بوده و ایمنی راه ها امروزه در جهان بسیار اهمیت دارد به شکلی که هم وزن صلح و امنیت به شمار می رود.
وی ادامه داد: طیف های اثرگذار مانند رانندگان حرفه ای، بانوان، دانش آموزان و روحانیون جامعه هدف این انجمن هستند تا از این طریق فرهنگ ایمنی را در دراز مدت در کشور بالا ببریم.
9890/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.