به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در آئین راه اندازی یگان پهپادی امداد و نجات خوزستان گفت: این یگان برای کارآمد کردن و به روزآمد کردن سیستم امداد و نجات همچنین استفاده از سیستم‌های مدرن راه‌اندازی شده است.
علی خدادادی اظهار داشت: یگان پهپاد جمعیت هلال‌احمر و سازمان امداد و نجات خوزستان متشکل از سه پهپاد با توانایی پروازی به مسافت پنج‌تا 15 کیلومتر است و توانایی شناسایی و امداد رسانی به حادثه دیدگان را دارد.
وی افزود:این پهپادها به‌صورت آنلاین و آفلاین توانایی ارسال تصاویر را به مرکز کنترول و گوشی‌های همراه گروهای امداد و نجات را دارد و از این فناوری در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، حریق و نجات افراد در عملیات‌های جستجو و نجات در کوهستان و حوادث نجات‌غریق کاربری دارد.
خدادادی افزود:این پهپادها توانایی جابجایی دارو، غذا و کمک‌های اولیه به مصدومان در مناطق سخت گذر و دریا را دارد ضمن اینکه در برنامه‌های آموزشی مراکز هلال مورداستفاده قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت:در ایام اربعین حسینی نیز می توان از این پهپادها برای کمک به زائران کمک گرفت.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر کشور نیز در این مراسم گفت:این یگان توانایی انجام ماموریت‌های مختلف در مناطق کشور ازجمله استان‌های کویری و کوهستانی را دارد.
بهرام غیبی گفت:جمعیت هلال‌احمر از طرح‌های نو برای ارتقاء سطح امداد و نجات و کمک و حادثه دیدگان حمایت می‌کند.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر کشور در سفر به استان خوزستان سالن چندمنظوره شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر بندر ماهشهر را نیز افتتاح کرد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.