به گزارش ایرنا، سرهنگ منصور جمشیدی روز یکشنبه در همایش موتورسواران قانونمند که در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، افزود: فرهنگ سازی در زمینه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی یکی از برنامه های اصلی پلیس است که در حال اجرا است.
وی با اشاره به اجرای طرح همیار پلیس از ابتدای سال تحصیلی و آغاز فصل مدارس در خوزستان، بیان کرد: فرهنگ سازی و آموزش باید از مقطع ابتدایی شروع شود، زیرا آموزش در سنین کودکی مانند حکاکی روی سنگ می ماند و اینگونه آموزش ها هیچوقت از خاطره ها پاک نخواهد شد.
وی با بیان اینکه باید در زمینه ایمنی و حفاظت از جان مردم واقع بینانه عمل کرد گفت: خوزستان در زمینه مساله ایمن سازی خیابان ها از عقب ماندگی بسیار زیادی برخوردار است و اصلاح هندسی معابر یکی از اقداماتی است که پلیس برای کاهش حوادث در این استان برنامه ریزی کرده است.
وی افزود: اصلاح دوربرگردان ها، وضعیت چاله های موجود، آسفالت خیابان ها و خط کشی معابر از جمله مواردی هستند که باید در این زمینه رسیدگی لازم صورت بگیرد.
جمشیدی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در خوزستان شناسنامه هندسی معابر شهرستان های استان تهیه و طراحی شده است ، گفت: در این طرح ، میزان استاندارد خیابان ها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و برای رفع مشکلات آنها راهکار تعریف شده است.
جمشیدی با بیان اینکه امیدواریم در پایان سال 97 شاهد کاهش تصادفات و حوادث رانندگی باشیم، ادامه داد: در ایام نوروز امسال و همچنین پارسال خوزستان رتبه اول کاهش تلفات کل کشور را داشت اما بدون ارایه آماری از میزان مجروحان و متوفیان تصادفات، تلفات را همچنان بالا دانست.

** حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ و میر خوزستان
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در این آیین، دومین دلیل مرگ و میر را در خوزستان حوادث و سوانح ترافیکی دانست و گفت: وجود نگاه سلامت محور در نیروی انتظامی خوزستان، جای خوشحالی دارد اما با وجود آمارهای ارایه شده در زمینه درصد کاهش حوادث سوانح رانندگی در امسال جاری، اما میزان و تعداد حوادث همچنان بالا است.
مهرداد شریفی افزود: 60 تا 70 درصد از دلایل وقوع تصادفات مربوط به خطاهای انسانی است به این خاطر که جاده ها ایمن نیستند.
وی با تاکید بر اینکه باید در فرهنگ سازی ها نگاه سلامت محور حاکم باشد، گفت: اگر شهروندی قرار باشد موتوری خریداری کند باید در ابتدا این وسیله نقلیه از استاندارد لازم برخوردار باشد.
عضو شورای سلامت شهرستان اهواز ادامه داد: بررسی تخت های بیمارستانی نشان می دهد که اشغال 40 درصد از تخت های بیمارستانی به ویژه در بخش های آی سی یو به خاطر حوادث ترافیکی است.
وی باتاکید بر اینکه پیشگیری هم آسان تر و هم کم هزینه تر است، گفت: تعهد به قانون از مواردی است که شهروندان با رعایت آن و توجه به قوانین می توانند در ایجاد حوادث ترافیکی جلوگیری کنند.
شریفی جلب مشارکت مردم در کاهش آمار حوادث رانندگی را یکی از موارد مهم در حل معضلات حوزه ترافیک خواند و بیان داشت: برنامه ریزی مسئولان حوزه های مختلف اگر بدون مشارکت مردم انجام شود با شکست روبه رو خواهد شد.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز جلب مشارکت مردم را در کاهش حوادث ترافیکی ضروری دانست و گفت: اگر در بعضی از شاخص های سلامت رتبه نخست را داریم بخاطر همین مشارکت و همکاری است که از سوی مردم صورت گرفته است.
4148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.