تفاهم نامه و قرارداد تجاری فاینانس ساخت ۵ تصفیه خانه فاضلاب در استان خوزستان در شهرهای ایذه، بهبهان، شوش، اندیمشک و بستان در مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان خوزستان میان شرکت آب و فاضلاب استان و یک شرکت چینی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به مصوبه فروردین سال گذشته دولت برای حل مشکلات زیربنایی استان، عنوان کرد: پس از گذرانده شدن آن مصوبه در هیئت دولت موضوع ساخت این ۵ تصفیه خانه فاضلاب اولویت پیدا کرد و در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون خوشبختانه روند اداری برای اجرای آن در حال پیشرفت است.

استاندار خوزستان افزود: امیدواریم روند فاینانس هم در ایران و هم در چین در طول هشت ماه آینده به سرانجام برسد و کار اجرایی شروع شود البته در این مدت پکیج‌هایی را در این شهرها مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد که قسمتی از فاضلاب شهری تصفیه شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: انتظار میرود ظرف سه سال کار ساخت این 5 تصفیه خانه به پایان برسد؛ همچنین پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز هم ظرف دو هفته آینده شروع عملیات اجرایی خواهد شد و تصفیه خانه فاضلاب شرق هم به زودی افتتاح خواهد شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: همچنین ۵ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر هم در حال ساخت است که امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد و این اقدامات و پروژه ها گام بلندی در جهت بهبود شرایط زیست محیطی استان خواهد بود.

شریعتی تصریح کرد: هم اکنون ما از ۹۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب خانگی بیش از ۱۳۰ هزار مترمکعب را تصفیه نمی‌کنیم و این برای ما موضوع ناخوشایندی به شمار می رود و اگر این پروژه ها که یا در حال انجام است و یا شروع خواهد شد به سرانجام برسد ۶۰ درصد از فاضلاب خانگی را تصفیه خواهیم کرد که روند استاندارد و متناسب با متوسط کشوری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.