به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه این شهرستان، با اشاره به سخنرانی اخیر رهبری، اظهار داشت: با وجود رئیس جمهوری کم فهم، قلدر و بی معرفت آمریکا، مطلقا مذاکره با این کشور فایده ندارد و به نتیجه نمی رسد، کما اینکه کره شمالی و ترکیه از مذاکره با آنها پشیمان شدند.
وی با اشاره به نامه رئیس قوه قضائیه به رهبری درباره نقص قوانین در حوزه مفاسد اقتصادی افزود:از قوه قضائیه می خواهیم با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کرده و در رسیدگی به پرونده ها تسریع کند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رهبری دستور برخورد عادلانه با مجرمان را داده اند اظهار داشت: اگر چه این افراد مفسد اقتصادی به شمار می روند اما نباید در رسیدگی به جرم آنها عجله شود و دستورات قضایی باید عادلانه باشد.
وی اطلاع رسانی به مردم و ارائه گزارش اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی را نیز خواستار شد و افزود: در این گزارش ها از بزرگنمایی و سیاه نمایی باید پرهیز شود زیرا در اینصورت حق افراد پاک و مصلح در این کشور ضایع خواهد شد.
موسوی جزایری با اشاره به درخواست هایی که برای اعدام مفسدان اقتصادی در جامعه مطرح می شود گفت: مگر اعدام شوخی است.
وی گفت: نباید به قضات دادگاه ها فشار بیاورید که حکم عجولانه بدهند بلکه باید مراحل قانونی به طور کامل طی شود زیرا این مملکت اسلامی است و حکم برخی از این متخلفان زندان، تعزیر و یا مصادره اموال است.
وی در ادامه با بیان اینکه ما از وزارت امور خارجه هیچ معجزه ای ندیدیم، اظهار داشت: در یکی دو هفته اخیر با بروز اختلال اقتصادی در ترکیه، دستگاه دیپلماسی این کشور فوری ورود کرد و با سرمایه گذارانی از روسیه، چین و قطر مذاکره کرد اما بیش از یک سال است که وزارت خارجه ایران نتوانسته زمینه ورود سرمایه گذاران قطری را فراهم کند، در حالی که در زمان بروز اختلاف میان قطر و عربستان سعودی، این ایران بود که به قطر کمک کرد.
عضو مجلس خبرگان، ضعف را متوجه وزارت خارجه دانست و تصریح کرد: دیپلمات های ما شاید هنوز خواب امپراتوری ایران باستان را می بینند و فکر می کنند نباید از کسی خواهش کنند، در حالی که ترکیه هم می توانست با توجه به سابقه تاریخی اش خواب امپراتوری عثمانی را ببیند.
وی همچنین گفت: 10 هزار نفر در حوزه های علمیه استان در حال تحصیل هستند که نیمی از آنها را خواهران و نیم دیگر را برادران تشکیل می دهند و چهار هزار نفر در حوزه های علمیه اهواز هستند.
موسوی جزایری اظهار داشت: قبل از انقلاب خوزستان از نظر حوزه های علمیه پیشرفته نبود و حدود 100 تا 200 نفر مشغول تحصیل در این بخش بودند.
وی توسعه حوزه های علمیه را برای حل بسیاری از مشکلات ضروری دانست و افزود: اگر از لحاظ معنوی و ارزش های دینی در سطح پایینی باشیم امنیت ما در خطر خواهد بود و از طرف دشمن مورد تعدی قرار خواهیم گرفت.
9754/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.